مقاوم‌سازی ۳۲ درصد روستاهای آذربایجان غربی
کد خبر: 3802755
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۳

مقاوم‌سازی ۳۲ درصد روستاهای آذربایجان غربی

گروه اجتماعی - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: به‌منظور جلوگیری از تخریب و تلفات زیاد ناشی از حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی ۳۲ درصد از روستاهای استان مقاوم‌سازی شده‌اند.

مقاوم‌سازی ۳۲ درصد روستاهای آذربایجان غربی

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، محمود بدلی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی، ظهر امروز، ۲۱ فروردین ماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک روز پاسدار و سالروز تاسیس بنیاد مسکن به دستور امام خمینی (ره)، اظهار کرد: به‌منظور تامین مسکن محرومین جامعه و جوامع روستایی، حدود دو ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال1358 دستور ایجاد بنیاد مسکن توسط امام خمینی(ره) صادر گردید.
وی با اشاره به شعار سال 98 افزود: برای احداث واحدهای مسکن مصالح نیاز است و باید تولید شود و همزمان با تحقق شعار رونق اقتصادی موجب اشتغال‌زایی نیز می‌شود و جنبه اشتغال‌زایی دارد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه ۲هزار و ۹۷۳ روستا در این استان وجود دارد، تصریح کرد: آذربایجان غربی ۲ هزار و ۷۲۵ روستای بالای ۴ خانوار سکنه و ۲ هزار و ۱۷۰ روستا بالای ۲۰ خانوار وجود دارد و از ۲ هزار و ۱۷۰ روستای واجد شرایط مطالعات طرح هادی برای ۲ هزار و ۸۲ روستا طرح هادی تهیه گردیده و در ۵۸۶ روستا با جمعیت بیش از ۵۰ درصدی این طرح اجرا شده است.
بدلی با اشاره به ضرورت ایجاد مقاومت لازم برای مقابله با تلفات در حوادث غیر مترقبه و بلایای طیعی ادامه داد: حفظ زمین‌های زراعی و طبیعی مهمترین هدف اجرای طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی است که حدود ۳۲ درصد از روستاهای استان مقاوم‌سازی شده‌اند که به دلیل فرهنگ خاص منطقه و عدم استفاده از تسهیلات سود دارای ۸ درصد از میانگین کشوری عقب هستیم و باید تا افق ۱۴۰۴ به ۷۰ درصد برسیم که برای تحقق این مهم نیازمند همراهی بیشتر مردم هستیم.
وی افزود: برنامه اجرای طرح مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی برای ۱۰۳ هزار واحد مسکونی آذربایجان غربی تدوین و در مرحله اول برای ۷۷ هزار واحد اجرایی شد، مقاوم‌سازی ۱۰ هزار واحد دیگر نیز در حال اجرا بوده و کارمزد تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی تنها پنج درصد است، همه روستاییان می‌توانند از این تسهیلات با مبالغ ۲۰۰ و ۱۸۰ میلیون ریال بهره‌مند شوند و تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی در دیگر روستاهای آذربایجان غربی نیز به میزان ۱۸۰ میلیون ریال پرداخت می‌شود و مدت بازپرداخت آن نیز ۱۵ سال در نظر گرفته شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: ساخت ۱۱ هزار و ۳۷ واحد مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر به این نهاد واگذار شده بود که همه این واحدها اتمام و به متقاضیان واگذار شده است.
انتهای پیام

captcha