کد خبر: 3740145
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰

پژوهش‎های «اخلاق و رسانه» کاربردی و به‌روز شود

گروه اجتماعی ــ معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نظارت سازمان صداوسیما بر لزوم توسعه پژوهش‌های مرتبط با اخلاق و رسانه تأکید کرد.

پژوهش‎های اخلاق و رسانه، کاربردی و به روز استبه گزارش ایکنا از قم، در اولین نشست تخصصی همایش اخلاق و رسانه که امروز، 29 مردادماه در مرکز پژوهش‌های اسلامی رسانه برگزار شد، ‌حسین رضی، معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نظارت سازمان صداوسیما با ذکر این مطلب که با تغییر رویکردهای در مرکز پژوهش‌های اسلامی رسانه شاهد رویدادهای مثبتی هستیم، گفت: با توجه به شرایط سخت اقتصادی امروز فعالیت‌های مرتبط به عرصه پژوهش و فرهنگ نیز در شرایط خاصی قرار گرفته است.
وی افزود: با این وجود برنامه‌هایی چون همایش اخلاق و رسانه از اهمیت خاصی برخوردار هستند و باید بیش از پیش به آنها رسید؛ پژوهش در عرصه اخلاق ورسانه نه یک کار صرفا پژوهشی بلکه یک پژوهش علمی ـ کاربردی است که امروزه بیش از پیش به آن نیاز داریم.
معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نظارت سازمان صداوسیما بیان کرد: امروزه مدیران بخش‌های مخلتف صداوسیما می‌توانند از ابعاد مختلف این بحث استفاده کنند و همچنین می‌توان از این مباحث در برنامه‌های فرهنگی ـ ترویجی سازمان نیز به خوبی بهره برد.
وی گفت: فارغ از تعاریف مرتبط با اخلاق یعنی در نظر گرفتن اخلاق در شمول دینی و یا غیر‌دینی باید گفت که با توجه به چالش‌های امروز توجه به این مقوله به خصوص در عرصه بازشناخت پدیده‌های رسانه ای و تاثیرات آنها در جامعه از اهمیت خاصی برخوردار هستند.
وی اظهار کرد: کاربردی کردن این مباحث علمی از طریق رسانه، یک ضرورت است و ماحصل نشست‌های تخصصی که پیش از این همایش برگزار می‌شود، می‌تواند به غنای فعالیت‌های علمی و تبدیل آن به یک خوراک مناسب رسانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای و استفاده‌های متنوع از آن کمک کند.
انتهای پیام

captcha