14 هزار نفر در 24 مسجد استان قم معتکف می‌شوند
کد خبر: 3702073
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۸

14 هزار نفر در 24 مسجد استان قم معتکف می‌شوند

گروه اجتماعی ــ رئیس ستاد اعتکاف استان قم گفت: امسال حدود ۱۴ هزار نفر در ۲۴ مسجد استان در مراسم اعتکاف شرکت می کنند. 

14 هزار نفر در 24 مسجد استان قم معتکف می‌شوند

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا تکیه ای در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا از قم؛ در خصوص برگزاری مراسم اعتکاف بیان کرد: ثبت نام برای اعتکاف از طریق سایت رسمی اعتکاف در اسفند ماه انجام و پس از قرعه کشی بر اساس اولویتی که خود متقاضیان اعلام کرده‌اند، مساجد تعیین شده است که از هفته دوم فروردین کارت های اعتکاف توزیع می‌شود.

رئیس ستاد اعتکاف استان قم ادامه داد: معتکفین از شب ۱۱ فروردین، شب میلاد حضرت علی(ع) وارد مساجد می شوند؛ از مساجد شاخص برگزاری اعتکاف در قم، مسجد امام حسن عسگری(ع)، مسجد اعظم و مسجد مقدس جمکران است؛ همچنین حدود ۷۰۰ خادم در مساجد محل اعتکاف خدمتگزار معتکفین هستند.

وی در رابطه با برنامه هایی که در طول اعتکاف برای معتکفین خواهد بود، گفت: کلیه برنامه‌ها به طور هماهنگ در تمام مساجد محل اعتکاف برگزار می شود، برای افتتاحیه معتکفین پیش از نیت و عبادت اعتکاف ضمن آشنا شدن با احکام و آداب اعتکاف توسط اساتید اخلاق از تذکرات و نکات اخلاقی که باید طی این ۳ روز رعایت کنند بهره‌مند می‌شوند، همچنین در طول سه شب هنگام سحر برنامه مناجات خوانی صحیفه سجادیه برگزار می شود، روز اول که روز میلاد امام علی (ع) است به تبیین سیره و مشی و فرمایشات حضرت علی (ع) اختصاص یافته و پس از افطار جشن میلاد برگزار می‌شود.

تکیه ای ادامه داد: شب دوم مراسم سوگواری وفات حضرت زینب(س) همراه با سخنرانی خواهیم داشت، همچنین حضور یک شهید گمنام یا مدافع حرم در تمام مساجد محل اعتکاف در بین معتکفین از دیگر برنامه‌هایی است که تدارک دیده شده تا ضمن بهره‌مندی معتکفین از نورانیت و معنویت شهید، مشی و مرام ایشان توشه راه آنها قرار گیرد.

رئیس ستاد اعتکاف استان قم افزود: هر شب پس از نماز مغرب و عشا صلوات خاصه امام رضا(ع) پخش می‌شود و تلاش شده تا پرچم گنبد امام رضا(ع ) نیز به مساجد محل اعتکاف آورده شود؛ در روز سوم عبادت باشکوه ام داوود(س) همراه با چند جزء از قرآن کریم قرائت می شود که این مراسم در مسجد اعظم یا مسجد امام حسن عسگری(ع) از شبکه های سراسری مانند رادیو قرآن و رادیو معارف پخش می شود.

تکیه ای یادآوری کرد: یک ویژه برنامه در روز اول یا دوم اجرا می شود که طی آن معتکفین با یکی از تازه مسلمان شده‌گان گفت‌وگو می کنند و از داستان آشنایی و مشرف شدن وی به اسلام بهره‌مند می‌شوند.

وی در پایان اظهارکرد: اعتکاف فرصتی برای خلوت کردن انسان با خدا در خانه او است لذا از تمام معتکفین خواسته میشود تمام موجبات مزاحمت این خلوت را در این مدت از خود دور کنند تا موجب آزار خود و دیگران در این فرصت نشوند و ان شاالله بیشترین بهره را ببرند.

انتهای پیام

captcha