اجرای طرح نذر حجاب به صورت گسترده در نمایشگاه قرآن
کد خبر: 3600706
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲
قبادی خبر داد:

اجرای طرح نذر حجاب به صورت گسترده در نمایشگاه قرآن

گروه جامعه: دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور از اجرای گسترده تر طرح نذر حجاب در نمایشگاه قرآن بخش عفاف و حجاب خبر داد.

حمید قبادی، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به اینکه در بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن بخش عفاف و حجاب طرح «نذر چادر» اجرا می شود، گفت: این طرح به صورت گسترده و کاملاً هدفمند برای اولین بار هم برای چادر نماز و هم برای چادر مشکی (هم در قواره و هم به صورت دوخته شده) اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اجرای موفق این طرح در نمایشگاه سال گذشته در خصوص چادر نماز، تعدادی از فعالان عفاف و حجاب به صورت کاملاً خودجوش و علاقه مند اعلام آمادگی کردند در سطح بسیار گسترده و با دغدغه فرهنگی و دینی طرح نذر حجاب را در خصوص چادر مشکی را نیز در کشور اجرا کنند.

قبادی اظهار کرد: در این طرح افراد چادرهای مشکی خود را با چادرهای نو تعویض می کنند و اطمینان داریم این بخش هم از بخش هایی خواهد بود که در نمایشگاه قرآن سال جاری مورد استقبال عموم مردم قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح نذر حجاب محدود به نمایشگاه قرآن نخواهد بود و پس از آغاز طرح در نمایشگاه قرآن، در طول سال نیز اجرا خواهد شد، افزود: در اجرای این طرح علاوه بر تعویض چادرها فرهنگ سازی مشارکت در این طرح نیز صورت می گیرد.

قبادی نکته حائز اهمیت در اجرای طرح نذر حجاب را اجرای کار مشارکتی توسط چند مؤسسه فعال عفاف و حجاب به صورت خودجوش عنوان کرد و گفت: اجرای این طرح با سرمایه گذاری بخش خصوصی و کاملاً غیر دولتی اجرا می شود. البته کارگروه در بخش هایی، از این طرح حمایت می کند اما سرمایه گذاری اولیه توسط بخش خصوصی صورت می گیرد. کار ثبت معنوی این طرح و اثر نیز صورت گرفته و مالکیت آن به نام مشترک گروه‌های خصوصی اجرا کننده آن ثبت شده است.

وی در پایان اعلام کرد: در نمایشگاه قرآن سال جاری تعدادی از مؤسسات عفاف و حجاب که اقدام به عرضه محصول نمی کنند اما فعالیت فرهنگی آنها دربردارنده ترویج عفاف و حجاب است نیز حضور خواهند داشت؛ سال گذشته مجموعه فرهنگی «من حجاب را دوست دارم» در این بخش شرکت کرد که بسیار مورد توجه قرار گرفت.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس خاطرنشان کرد: در صورت فراهم شدن اعتبارات و شرایط لازم مسابقه زنده طراحی چادر را در نمایشگاه اجرا می کنیم. همچنین نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی مرتبط با عفاف و حجاب نیز با ادبیات کاملاً مناسب و با نگاه میان رشته ای در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برپا می شود.

captcha