افزایش فضا و ظرفیت بخش عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن
کد خبر: 3599300
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲
قبادی خبر داد:

افزایش فضا و ظرفیت بخش عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن

گروه جامعه: دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور اعلام کرد: فضا و امکانات بیشتری در بیست‌و‌پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در اختیار بخش عفاف و حجاب قرار می‌گیرد.

حمید قبادی، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به تشریح ویژگی‌های بخش عفاف و حجاب بیست‌و‌پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم که در طول ماه مبارک رمضان در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود، پرداخت و اظهار کرد: برنامه‌‌ریزی‌های گسترده‌ای برای حضور مطلوب و موفق در بیست‌و‌پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از سوی کارگروه ساماندهی مد و لباس ویژه بخش عفاف و حجاب صورت گرفته است.

وی ادامه داد: امسال از نظر فضا و ظرفیت نمایشگاهی امکان ویژه‌تری نسبت به دوره‌های گذشته به بخش عفاف و حجاب اختصاص داده شده است. همه ساله به دلیل محدودیت فضا در برنامه‌ریزی‌ها دچار مشکل بودیم اما امسال فضای کافی در اختیار بخش عفاف و حجاب قرار می‌گیرد.

قبادی از تلاش برای ارائه بیشتر ظرفیت عفاف و حجاب در نمایشگاه قرآن سخن گفت و اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین قسمت‌هایی که خانواده‌ها برنامه‌ریزی می‌کنند تا حضور جدی و هدفمند در آن داشته باشند بخش عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن است تا بتوانند نیازهای خود را در این بخش تأمین کنند.

وی با اشاره به اینکه عدم دسترسی خانواد‌ه‌ها به محصولات عفاف و حجاب در طول سال همیشه یکی از آسیب‌ها بوده است، گفت: برگزاری قوی بخش عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن می‌توان این آسیب را کاهش دهد.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس افزود: اگر چه از سال گذشته به شناسایی و معرفی فعالان عرضه محصولات عفاف و حجاب در سایت کارگروه اقدام کرده‌‌ایم و تا کنون 250 مرکز در این سایت معرفی شده و به زودی اطلاعات آن به روز می‌شود است اما این تعداد کافی نیست. خانواده‌های علاقه‌مند، متدین و طالب محصولات عفاف و حجاب زیاد هستند و در طول سال در زمینه تأمین محصولات مورد نیاز خود با مشکل مواجه می‌شوند که تلاش داریم با راه‌اندازی چند مرکز عرضه لباس‌های ایرانی ـ اسلامی و محصولات عفاف و حجاب نیازهای این خانواده‌ها را تأمین کنیم.

قبادی از تأثیر بسیار بالای برگزاری این نمایشگاه‌ها در توسعه و ترویج عفاف و حجاب در کشور سخن گفت و خاطرنشان کرد: با روشی کاملاً فرهنگی و مورد نیاز مردم امکان تنوع، تکثر و گستردگی محصولات عفاف و حجاب را فراهم می‌کنیم. در سال‌های گذشته غرفه‌های ارائه چادر از غرفه‌هایی بود که بیشترین استقبال از آنها صورت گرفت. البته مردم از بخش‌های جنبی هم استقبال زیادی کردند و سرگرمی کودکان و آموزش موضوع عفاف و حجاب به کودکان با شیوه‌های فرهنگی و کودکانه بسیار مورد استقبال بوده است.

وی افزود: بخش دوخت رایگان چادر نیز بسیار مورد استقبال قرار گرفت به طوری که این امکان برای همه مردم وجود داشت که هر خانواده‌ای با آوردن پارچه، چادر دوخت شده خود را تحویل بگیرد که امسال نیز این بخش‌ها فعال خواهد بود.

captcha