حمایت از اقتصاد خرد در سال تولید و اشتغال
کد خبر: 3586763
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶
استاندار قم تأکید کرد:

حمایت از اقتصاد خرد در سال تولید و اشتغال

گروه سیاست و اقتصاد: استاندار قم با تأکید بر پیگیری اقتصاد مقاومتی و رهنمودهای مقام معظم رهبری در این حوزه، سال جدید را سال حمایت از تولید و اقتصاد خرد در استان دانست.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، مهدی صادقی پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت‎الله حسینی بوشهری با ارایه گزارشی پیرامون فعالیت‎های دولت در استان قم گفت: خوشبختانه استان قم در سال گذشته شرایط مطلوبی در عرصه پیشبرد طرح‎های مرتبط به حمل و نقل و ترافیک و شهرسازی و انتقال آب و گازرسانی و... سپری کرد.
وی افزود: مشکل فرودگاه قم نیز با تدبیر و همدلی و پیگیری فراوان در مسیر مطلوبی قرار گرفته است و شرح وظایف به زودی مشخص خواهد شد زیرا 1200 نفر در این مساله دخیل هستند و در این مشکل درگیر شده‎اند.
استاندار قم با اشاره به اهمیت پیگیری مسئله تغییر الگوی کشت قم در استان، بیان کرد: فعالیت ‏هایی چون پیگیری حق آبه دریاچه نمک و برگزاری همایش پیگیری وضعیت دریاچه نمک در 7 و8 اردیبهشت ماه در این مسیر انجام شده است زیرا 26 درصد از مردم کشور با بحرانی‎تر شدن دریاچه نمک از عواقب آن متضرر خواهند شد.
صادقی اظهار کرد: در راستای استقرار اقتصاد مقاومتی در استان نیز از سال گذشته تلاش‎های گسترده‎ای انجام شده است و واحدهای بسیاری برای حل مشکل به بانک‎ها معرفی شده‎اند و قطعا امسال نیز نگاه ویژه‎تری به اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال خواهیم داشت.
وی گفت: یکی از مهمترین اقدامات دولت در استان قم پیگیری طرح «هر خانه یک واحد تولیدی» است که در راستای سیاست تقویت از اقتصاد خرد انجام می‏شود؛ این طرح در آینده می‎تواند اقتصاد کشور را نجات دهد.6
وی اظهار کرد: سال گذشته نیمی از مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) قم خوشبختانه از مددجویی صرف نجات یافته و به بازار تولید و کار وارد شدند که این مساله اعتماد به نفس و عزت آنها را نیز ارتقا داده است.
استاندار قم گفت: حرکت استانداری و نهادهای فعال قم به سمت تجمیع نیروها برای حل مشکلات و انتفاع بیشتر مردم است و قطعا این مسیر با قدرت ادامه خواهد یافت و اگر این رویه با همدلی و اخلاص طی شود خداوند نیز برکات خود را به این حرکت خواهد داد.
وی با اشاره به مسئله انتخابات گفت: استان قم در سال گذشته کم حاشیه‎ترین انتخابات را در کشور مدیریت و برگزار کرد و امیدواریم این دوره نیز که رقابت به دلیل کاهش نمایندگان شورای شهر و افزایش 22 درصدی ثبت نام فشرده‏ تر از گذشته است با بهترین شکل و کمترین حاشیه برگزار شد.
استاندار قم اظهار کرد: رهنمودهای بزرگان و علما و مراجع همیشه برای مسئولان دلگرم کننده و مفید است و این بزرگان همیشه در همه صحنه‎ها ضمن حمایت از خادمان دین و مردم مشکلات را نیز به آنها گوشزد کرده‎اند که زمینه حل بسیاری از معضلات را نیز فراهم کرده‎ است.
captcha