طرح ملی بررسی اختلالات روانپزشکی کودکان در ارومیه برگزار می‌شود
کد خبر: 3544495
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳
کیانی:

طرح ملی بررسی اختلالات روانپزشکی کودکان در ارومیه برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: مشاور و روانشناس کودک گفت: برای ارتقای سلامت روحی و روانی کودکان و نوجوانان نسل آینده طرح ملی بررسی اختلالات روانپزشکی کودکان در ارومیه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌غربی،آرزو کیانی مشاور و روانشناس حوزه کودک و نوجوان صبح امروز 18 آبان ماه در جلسه کارگروه تخصصی زنان که در سالن جلسات همکف این اداره برگزار شد بیان کرد: این طرح برای ارزیابی سلامت روحی و روانی کودکان و نوجوانان انجام گرفته تا مسئولین بتوانند اطلاعات لازم برای برنامه‌ریزی در این حوزه را بدست‌آورند.
کیانی گفت:این طرح هم‌اکنون در استان‌های دیگر در حال برگزاری بوده که امید می‌رود با همکاری مسئولین استانی به زودی شاهد اجرای این طرح در شهرستان ارومیه باشیم.
این مشاور و روانشناس کودک ونوجوان اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح در سطح کلان ملی شناسایی سبک زندگی، امراض روحی و روانی در کودکان و نوجوانان از جمله اتیسم، افسردگی و حتی تیپ های شخصیتی والدین و خانواده می‌باشد.
در بخشی دیگر از این جلسه جعفر قلی‌پور مدیر صندوق کارآفرینی امید در استان به ایراد سخن پرداخت و گفت: صندوق کار آفرینی امید از ابتدای سال کاری دولت تدبیر و امید  در آذربایجان غربی 23 هزارو 757 فقره تسهیلات اشتغال‌زایی و کار‌آفرینی برای مردان و زنان فراهم کرده است.
وی تصریح کرد: این صندوق در حوزه‌ی ازدواج و اشتغال عملکرد خوبی را ارائه داده و به دلیل نبود تسهیلات لازم فعلا هیچ تمهیداتی در حوزه مسکن برنامه‌ریزی نشده است.
عزیز سهندی قائم مقام اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌غربی در ادامه این جلسه افزود: این اداره برای  18 هزارو 650 نفر از خانواده‌‌های تحت‌حمایت  خود کلاس‌هایی برای ارتقای باورهای اعتقادی و دینی و آموزش مهارت‌های زندگی را برگزار کرده است.
وی ادامه داد: همچنین 487 نفر از زنان سرپرست خانوار در کلاس‌های سوادآموزی در راستای مبارزه با بی‌سوادی و آموزش‌های فنی حرفه‌ای شرکت کرده و در پایان نیز گواهی‌های حضور در این کلاس‌ها برای آن‌ها اعطا شده است.
سهندی گفت: در آذرماه سال جاری اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره)  جشن خودکفایی اقتصادی برای 1500 نفر از خانواده‌های تحت‌ حمایت خود با حضور مسئولین استانی برگزار خواهد کرد.

captcha