مرحوم استاد رنگرز، الگویی برای همه جوانان قرآنی بود
کد خبر: 3539614
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷
حجت‎الاسلام عظیمی:

مرحوم استاد رنگرز، الگویی برای همه جوانان قرآنی بود

گروه فعالیت‏‎های قرآنی: فعال قرآنی استان قم، مرحوم استاد رنگرز را الگویی کامل برای جوانان قرآنی کشور دانست، زیرا وی با مشکلات فراوان، با عشق و علاقه وافری که به قرآن داشت به توسعه قرآنی منطقه خود کمک شایانی کرد.

حجت‎الاسلام والمسلمین عظیمی، فعال قرآنی استان قم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، گفت: استاد مرحوم محمد رنگرز که به تازگی از جمع قاریان برجسته استان قم، به ملکوت پیوست یکی از شخصیت‎های قرآنی نمونه در کشور بود.
وی افزود: ایشان یکی از قاریان برجسته استان قم بود که در کنار قرائت به تربیت شاگردان مختلف اشتغال داشت و عناوین مختلف قرآنی را نیز در مسابقات به دست آورده بود و در کسوت داوری مسابقات قرآن نیز فعالیت داشت.
مدیردارالقرآن کریم استان قم بیان کرد: مرحوم رنگرز از شاگردان استاد مرحوم رنجبر بود و سالها از محضر ایشان استفاده کرد؛ در واقع ایشان از کودکی در درس مرحوم رنجبر حضور می‎یابد و علم قرائت را از ایشان فراگرفت.
وی گفت: وی برای تکمیل بنیان قرائت خود در قم نیز در درس اساتیدی چون مرحوم ابوالفضل علامی و حجت‎الاسلام والمسلمین شهیدی نیز حاضر می‎شود و هر روز به دنبال آموختن و پیشرفت کار تخصصی قرآن بود.
عظیمی بیان کرد: از نکات جالب زندگی قرآنی ایشان می‎توان به اهتمام خاص ایشان در برپایی جلسات قرآن و آموزش مبانی قرآنی در روستای فردو اشاره کرد به نحوی که ایشان همیشه در حال حضور در قم و فردو برای آموزش قرآن بود.
وی گفت: از جمله نکات برجسته زندگی پربار ایشان می‎توان خیر بودن ایشان اشاره کرد؛ ایشان از خیرین قرآنی بود که نقش مهمی در گسترش جلسات قرآن و توسعه فرهنگ قرآنی در مناطق مختلف داشت.
این فعال قرآنی استان قم بیان کرد: ایشان زحمات بسیاری برای رشد فرهنگ قرآن و روستاهای استان ایفا کرد و شاگردانی را نیز در این مسیر تربیت کرد و همیشه به رغم بیماری مشقت‎های زیادی را نیز تحمل می‎کرد.
عظیمی بیان کرد: فعالان قرآنی از جمله مرحوم رنگرز برای همه اهالی قرآن به خصوص جوانان یک الگو هستند که زندگی خویش را وقف فرهنگ قرآن کردند و هیچ سختی و مشکلی را بهانه انجام ندادن کار نمی‎کردند و سالها با سختی و مشقت و مشکلات فراوان فعالیت‎‌های قرآنی را پیش می‎برد.
captcha