تلاش سازمان اوقاف جهت پاسخ به مطالبات قرآنی مقام معظم رهبری
کد خبر: 3527603
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶
مدیر کل اوقاف استان قم بیان کرد:

تلاش سازمان اوقاف جهت پاسخ به مطالبات قرآنی مقام معظم رهبری

کانون خبرنگاران نبأ: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب با شرکت در محافل قرآنی، جامعه را متوجه اهمیت انس با کلام وحی می‎کنند گفت: در همین راستا و برای ارتقای سطح کیفی تلاوت‎ها و نیز تربیت حافظان قرآن کریم، سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان تنها نهاد برگزارکننده مسابقات رسمی قرآن، همه تلاش خود را بکار گرفته تا به مطالبات رهبری پاسخی در خور دهد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‎الاسلام والمسلمین سید اسماعیل حسینی مقدم شب گذشته 13 شهریورماه در آیین اختتامیه مرحله استانی سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با اشاره به توجه و تأکید رهبر معظم انقلاب در مسئله ترویج قرآن اظهار کرد: ایشان همواره عنایت ویژه‎ای به برنامه‎های قرآنی دارند و در محافلی که به همین دلیل تشکیل می‎شوند، ساعت‎ها به تلاوت‎های مختلف گوش فرا می‎دهند.

وی افزود: انس با قرآن و معارف این کتاب آسمانی، یکی از مهمترین وظایف مسلمانان است به همین دلیل رهبری بر این مسئله تاکید دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب با شرکت در محافل قرآنی، جامعه را متوجه اهمیت انس با کلام وحی میکنند گفت: در همین راستا و برای ارتقای سطح کیفی تلاوتها و نیز تربیت حافظان قرآن کریم، سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان تنها نهاد برگزارکننده مسابقات رسمی قرآن، همه تلاش خود را بکار گرفته تا به مطالبات رهبری پاسخی در خور دهد.

وی ادامه داد: مسابقات سراسری قرآن اوقاف قم از مرحله شهرستانی شروع می‎‎شود و تا مراحل ملی و بینالمللی ادامه مییابد و همه ساله، صدها هزار نفر از علاقمندان به معارف قرآن، در این مسابقات شرکت میکنند.

حجتالاسلام حسینی مقدم خاطرنشان کرد: طی روزهای گذشته، مرحله استانی سی و نهمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف در قم با حضور 230 نفر از برگزیدگان خواهر و برادر مرحله شهرستانی برگزار شد و 10 نفر از داوران بینالمللی، ارزیابی و انتخاب افراد برتر را بر عهده گرفتند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: استقبال از این دوره مسابقات بسیار زیاد بود و علاقمندان به تلاوت و استماع آیات وحی نیز با حضور در محل مسابقات، شور و حالی تازه به آن بخشیدند.

امیرمحسن سلطان احمدی

captcha