سند راهبردی فعالیت‌های قرآنی سازمان اوقاف در حال تدوین است
کد خبر: 3526343
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۷
حسینی مقدم:

سند راهبردی فعالیت‌های قرآنی سازمان اوقاف در حال تدوین است

کانون خبرنگاران نبأ: مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: با تدبیر خوب نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف سند راهبردی فعالیت‌های قرآنی این سازمان در حال تدوین است که همه اینها حکایت از آن دارد که توجه و اقبال به قرآن کریم یکی از راهکارهای محوری سازمان اوقاف به شمار می‌رود.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام والمسلمین سید اسماعیل حسینی مقدم، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم امروز در جمع خبرنگاران گفت: قرآن آنقدر در جامعه بشری از جایگاه متعالی برخوردار است که اگر جانمان را در این مسیر و نشر معارف آن تقدیم کنیم باز هم حق قرآن بالاتر خواهد بود.

 وی افزود: باید شکرگزار خداوند باشیم که به برکت انقلاب اسلامی، حرکت پیامبرگونه امام راحل و با مدد خون شهدا و نیز عنایات رهبر معظم انقلاب، در این کشور به فعالیت‌های قرآنی در بخش‌های مختلف و در سطوح گوناگون توجه می‌شود و از رشدی غیر قابل قیاس با گذشته برخوردار شده‌ایم.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه اقبال جوانان و نوجوانان به فراگیری آموزش‌های قرآنی و کسب معارف کتاب وحی قابل تحسین و تجلیل است گفت: سازمان اوقاف در کنار سایر نهادهای فرهنگی در امر توسعه فعالیت‌های قرآنی گام‌های بزرگ و تاثیرگذاری برداشته است.

 وی ادامه داد: یکی از مهمترین این گام‌ها برگزاری طرح تربیت حافظان قرآن کریم در سراسر کشور است.

 حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی مقدم با اشاره به شرکت 12 هزار نفر قرآن‌آموز قمی طی سال‌های 94 و 95 در این طرح عنوان کرد: 7 هزار نفر از این افراد طی سال جاری به جرگه قرآن‌آموزان و حافظان کلام وحی پیوسته‌اند.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: با عنایات الهی ستادی تخصصی برای اجرای برنامه‌های حفظ قرآن در اداره کل اوقاف تشکیل شده همچنین مراکز قرآنی و فرهنگی در سطح بقاع متبرکه برای تبدیل آنها به قطب فرهنگی با حضور روحانیون و کارشناسان راه‌اندازی شده است.

 وی خاطرنشان کرد: با تدبیر خوب نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف سند راهبردی فعالیت‌های قرآنی این سازمان در حال تدوین است که همه اینها حکایت از آن دارد که توجه و اقبال به قرآن کریم یکی از راهکارهای محوری سازمان اوقاف به شمار می‌رود.

 حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی مقدم با بیان اینکه برگزاری مسابقات قرآن در سطوح شهرستان، استان، ملی و بین‌المللی یکی از باشکوه‌ترین رخدادهای قرآنی است محسوب می‌شود گفت: سی و نهمین دوره این مسابقات در حال حاضر و در استان‌های مختلف در حال برگزاری است و در قم نیز همزمان با هفته دولت، افتتاحیه این مسابقات برگزار می‌شود.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم ادامه داد: در این دوره از مسابقات که در بخش بزرگسالان برگزار می‌شود، 2500 نفر از قرآن‌آموزان خواهر و برادر در رشته‌های حفظ، ترتیل، قرائت، اذان و دعاخوانی شرکت کردند که از میان آنها 230 نفر به مرحله استانی راه یافتند و و نفرات برتر آنها نیز به مسابقات کشوری که مهرماه امسال در استان گیلان برگزار می‌شود اعزام خواهند شد.

امیرمحسن سلطان احمدی
captcha