دوری از قرآن جامعه را به سمت تجمل‌گرایی سوق می‌دهد
کد خبر: 3527101
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۸
حافظ کل قرآن:

دوری از قرآن جامعه را به سمت تجمل‌گرایی سوق می‌دهد

گروه فعالیت‌های قرآنی: حافظ شرکت‌کننده در مسابقات حفظ قرآن با بیان این که آیات قرآن موید اقتصاد مقاومتی است،‌ گفت: آیاتی در قرآن در خصوص اقتصاد، اعتدال و میانه‌روی وجود دارد که بر عدم اسراف و درست مصرف کردن و زندگی سالم و دوری از تجملات تاکید دارد.

راحله عابدی از شرکت‌کنندگان رشته حفظ ۳۰ جزء مرحله استانی سی و نهمین دوره مسابقات قرآن اوقاف قم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از قم، گفت: اگر آن آیات را در زندگی به کار می بستیم منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی به صورت همگانی اجرایی می شد و از نتایج آن همه مردم و حتی نسل های آینده بهره می بردند.
این کارشناس ارشد تفسیر علوم قرآنی ابرازداشت: هم اکنون ما را با دوری از قرآن و اسلام به سمت تجمل گرایی سوق داده اند که نه تنها فرد بلکه تمام جامعه را منحل خواهد کرد.
وی یادآور شد: در قرآن آمده که برای مصاحب قرآن شایسته نیست که تندی کند با کسی که با او تندی کرده و نادانی کند در قبال کسی که با نادانی با او برخورد کرده است.
وی ادامه داد: من نیز به این دلیل که خود را هم نشین قرآن می دانم حتی اگر کسی با من بد رفتاری کند مقابله به مثل نمی کنم و بارها شده که قرآن بازدارنده من از منکرات بوده است.
وی با تاکید بر این که فهم و درک و گدشت حاقظان قرآن باید بیش از سایر مردم باشد،‌ افزود:‌ زیرا توقع جامعه از حفاظ بالاست و این گروه نباید با رفتارشان دست آویزی در اختیار بهانه جویان قرار دهند.
عابدی به نقش قرآن در زندگی شخصی افراد اشاره کرد و گفت:‌ آیات اخلاقی قرآن در تمام بخش های زندگی اعم از تربیت فرزند، همسر داری، نحوه زندگی و برخورد با والدین، دوستان و حتی کسانی که رفتار مناسبی ندارند دست مرا در زندگی گرفته است و احساس می کنم یک پله از بقیه جلوتر هستم و به این دلیل هیچ گاه احساس شکست در زندگی نکردم و همیشه آرامش بخشی مانند قرآن داشتم .
وی با بیان این که سومین بار است که در مسابقات قرآنی اداره کل اوقاف شرکت کرده است،
این حافظ قرآن گفت: اطلاع رسانی در این دوره مناسب نبود زیرا باید به کسانی که نمره شان به حد نصاب رسیده زودتر اطلاع می دادند تا آمادگی داشته باشند و من دو هفته ای است که از تاریخ دقیق مسابقات مطلع شدم.
captcha