تجلیل مسئول امور قرآنی آموزش و پرورش از کیفیت مسابقات قرآن اوقاف
کد خبر: 3527095
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۹

تجلیل مسئول امور قرآنی آموزش و پرورش از کیفیت مسابقات قرآن اوقاف

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول امور قرآنی آموزش و پرورش از کیفیت خوب در برگزاری مسابقات قرآنی اوقاف قم تجلیل کرد و گفت: شاهد رشد کیفی این دوره از مسابقات نسبت به سال قبل هستیم.

جلال خدامحمدی، مسئول امور قرآنی آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قم، در حاشیه مسابقات قرآنی اوقاف گفت: سطح این دوره از مسابقات از رشد قابل توجهی برخوردار است و اطلاع رسانی خوبی نیز شده بود.
وی ادامه داد: همکاری سازمان اوقاف به عنوان نهاد مجری با دستگاه های دیگر و فراخوان آن ها برای همکاری با ستاد مسابقات سبب شده است تا خیل مشتاقان قرآن از نهادهای مختلف فرهنگی و دینی و ... به محل مسابقات بیایند و از فضای معنوی بهره مند شوند که نمونه آن حضور دانش آموزان و ورزشکاران در این سالن است.
خدامحمدی بیان کرد: قرآن کریم تبیان کل شیء است و هر  چه بخواهیم در آن وجود دارد و نسخه شفابخش زندگی برای همه بشریت است.
وی اظهار کرد: اگر کسی خوهان زندگی آرام در دنیا و تضمین سعادتمندی در آخرت است چاره ای جز تمسک به قرآن نیست به همین دلیل پیامبر سفارش به حدیث ثقلین فرمودند و گفتند از این دو جدا نشوید.
مسئول امور قرآنی آموزش و پرورش استان قم با تمجید از استاد علامی تصریح کرد: یکی از کارهای بسیار خوب این مسابقات برگزاری آن با عنوان یادواره استاد علامی است.
وی افزود: ایشان معلم دلسوز قرآن در سطح کشور و نام آشنا بود؛ معلم خوب و اخلاقی که قرآن در لحظه لحظه زندگی او جاری و ساری بود و رفتار و منش او قرآنی بود.
خدامحمدی اظهار کرد: استادان قرآن در سراسر کشور که متولی امر تربیت و تعلیم کودکان هستند از کسانی مانند استاد علامی الگو بگیرند تا در کنار علم عمل را هم به آنان بیاموزند و راه ایشان را ادامه دهند.
یادآور می‌شود سی و نهمین دوره مسابقات قرآن اوقاف قم در مرحله استانی از دهم تا ۱۳ شهریور ماه با حضور ۲۳۰ نفر از آقایان و بانوان در مجتمع شاه سیدعلی و دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم برگزار می‌شود.
این مسابقات در رشته های ترتیل و تحقیق، حفظ کل، ۲۰، ده و ۵ جزء همچنین اذان و دعاخوانی در حال برگزاری است و مراسم افتتاحیه آن دوشنبه هشتم شهریورماه برگزار شد.
captcha