مسئله زیارت در قالب پژوهشی در دست تدوین است
کد خبر: 3516283
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۸
مدیرمرکز پژوهش‌‏های صداو سیما:

مسئله زیارت در قالب پژوهشی در دست تدوین است

گروه اجتماعی: مدیر مرکز پژوهش‎های صداوسیما بر لزوم تبیین مساله زیارت در قالب پژوهشی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، حجت‎الاسلام والمسلمین نهاوندی 29 تیر در نشست نشست تخصصی بازمهندسی حج ورسانه در مرکز پژوهش‎های اسلامی صداوسیما، برگزار شد، گفت: مسئله حج ریشه ای بسیار مهم و بنیادین در دین مبین اسلام دارد و دستورات متعددی در این خصوص در قرآن بیان شده است.
وی افزود: دولت عربستان و آل سعود ثابت کرده است که اهل تقوا نیستند و شایستگی مدیریت این مسجد را ندارند و بناید اجازه دارد که این روند ادامه یابد.
مدیر مرکز پژوهش های صداوسیما اظهارکرد: مرکز پژوهش‎های صداوسیما در زمینه مناسک سازی و موضوعات مرتبط با مناسبت‎های مذهبی است؛ با توجه به حادثه دلخراش منا و کارشکنی‎های دولت سعودی باعث شد که حج امسال برای زائران ایرانی تعطیل شود.
وی گفت: به همین جهت مساله حج امسال به یک مسئله بسیار مهم اجتماعی مبدل می‎شود که باید در این زمینه اطلاع رسانی منطم و درستی در این زمینه ارایه شود؛ در همین رسانه پژوهش‎های تولیدی مرکز پژوهش ها در این تولید و عرضه شد.
وی افزود: 45 میلیون نفر هر ساله در کشور ما با مسئله زیارت همراه هستند که قطعا تولید آثار فاخر در این زمینه بسیار مهم است و می تواند نقش مهمی در تعمیق فرهنگ حج و زیارت داشته باشد.
captcha