قرآن بر اکرام نمازگزاران تأکید دارد
کد خبر: 3465521
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰
تولیت حرم حضرت فاطمه معصومه(س):

قرآن بر اکرام نمازگزاران تأکید دارد

گروه اجتماعی: تولیت حرم حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: کسانی که نزد پروردگار متعال اکرام شده‌اند، ابتدای خصلتشان با نماز و انتهای خصوصیاتشان نیز با نماز بسته شده است؛ این دو تأکید، اهمیت فریضه الهی نماز را می‌رساند

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی روز پنجشنبه 17 دی در نخستین اجلاس استانی نماز در مجتمع امام خمینی(ره)، اظهار کرد: خداوند متعال در سوره معارج، انسان‌هایی که مورد کرامت قرار گرفته‌اند را با ویژگی‌هایی نقل می‌کند؛ نخست ویژگی‌ها را بیان می‌کند و سپس می‌فرماید که آنان اکرام شدند.

 تولیت حرم حضرت فاطمه معصومه(س) بیان کرد: نخستین ویژگی انسان‌های مورد کرامت خداوند این است که آنان در اقامه نماز، استمرار و دوام دارند؛ آخرین ویژگی برای این افراد نیز در رابطه با نماز است که شخصیت آنان با نماز شکل گرفته است.

 وی ادامه داد: کسانی که نزد پروردگار متعال اکرام شده‌اند، ابتدای خصلتشان با نماز و انتهای خصوصیاتشان نیز با نماز بسته شده است؛ این دو تأکید، اهمیت فریضه الهی نماز را می‌رساند.

 حجت‌الاسلام سعیدی با بیان این‌که نماز معراج مؤمن و نهی کننده از فحشاء و منکر است، ابراز کرد: تا خود مقیم نماز نباشیم، نخواهیم توانست که دیگران را به سوی اقامه نماز رهبری کنیم.

 وی افزود: اقامه نماز و تحفظ بر آن، آداب و شرایطی دارد که در روایات ائمه معصومین(ع) و رساله‌های عملیه آمده است و اگر این امور رعایت شوند، می‌توان به علو درجات الهی رسید.

 در ادامه از نمازگذاران برتر و خیرین عرصه نماز تجلیل و تقدیر شد و به آنان لوح تقدیر و انگشتری متبرک به دستان رهبر معظم انقلاب اهدا شد.
 

captcha