شفاعت و توسل به ائمه باید برای جوانان تبیین شود
کد خبر: 3347023
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰
حجت الاسلام مصائبی تاکید کرد

شفاعت و توسل به ائمه باید برای جوانان تبیین شود

گروه اجتماعی:مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با بیان اینکه باید مسائلی مانند شفاعت و توسل به امامان، باید برای جوانان و نوجوانان تبیین شود، افزود: دشمنان در تلاش هستند مقدسات و عقاید مسلمانان سست کرده و محبت اهل بیت(علیهم السلام) را از دل آنان به ویژه نوجوانان و جوانان خارج سازند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام علی  مصائبی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی عصر روز گذشته  در آستانه روز تکریم و بزرگداشت امامزادگان در آستان مقدس امامزاده سید محمد (آخمقیه تبریز) گفت: دهه کرامت فرصتی مناسب برای تکریم بیش از پیش امامزادگان صاحب التعظیم در جهت آشنایی هرچه بیشتر مردم با آنان است.

وی در ادامه با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) و امام جواد (ع) ابراز کرد: حضرت معصومه(س) یکی از امامزادگان شریف در کشور ماست که بر اساس روایات، هر کسی مرقد مطهر ایشان را (عارفا بحقه) زیارت کند بهشت بر او واجب می‌شود.

وی به تبیین و تفسیر این روایت پرداخت و اظهار کرد: چنین نیست که صرف زیارت مرقد حضرت معصومه(س)، باعث وجوب بهشت برای انسان شود بلکه باید محبت ائمه رفته رفته در وجود انسان نهادینه تر شده و وی، سیر کمالات را در خود احساس کند.

مصائبی با تاکید بر لزوم شناساندن بیش از پیش ائمه اطهار(علیهم السلام) برای نسل جوان تصریح کرد: مسائلی مانند شفاعت و توسل به امامان، باید برای جوانان و نوجوانان تبیین شود چرا که دشمنان در تلاش هستند با یکسری تبلیغات و هجمه‌های مسموم، مقدسات و عقاید مسلمانان را به ورطه نابودی سپرده و محبت اهل بیت را از دل مسلمانان به ویژه نوجوانان و جوانان خارج سازند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به جنایات گروهک های تروریستی همچون داعش در کشورهای سوریه و عراق ادامه داد: تخریب قبور اولیای الهی و امامزادگان و هر بنایی که رنگ و بویی از اسلام دارد یکی از اهداف مهم این گروهک‌هاست تا در دراز مدت، تمامی آثار و ابینه اسلامی را تخریب کنند که خوشبختانه موفقیت چندانی به دست نیاورده‌اند.

به گفته مصائبی، هدف این گروهک‌ها، قطع ارتباط مردم و به ویژه مسلمانان با ائمه و امامزادگان به عنوان حلقه اتصال و واسطه بین بندگان و خداوند سبحان است.

وی گفت: برخوردهایی که حتی در سرزمین وحی توسط وهابی ها در ارتباط با مسلمانان انجام می شود حاکی از این امر است که می‌خواهند ارتباط مردم و حلقه اتصال به خداوند قطع شود در حالی که نمی‌دانند محبت اهل بیت(علیهم السلام) در قلوب مسلمانان است و این محبت چیزی نیست که به این آسانی از دل و وجود آنان خارج شود.

وی با انتقاد از تبلیغات مسموم وهابیت علیه شیعیان ادامه داد: آن هایی که در عربستان، هر روز به شیعیان در مورد مسائلی همچون شفاعت توسط ائمه و توسل به آنان خرده و اشکال می‌گیرند، تمامی امور خود حتی امور روزمره را به واسطه انجام می‌دهند.

مصائبی اظهار کرد: اگر اسلام عزیز تا امروز ثابت و پایدار مانده است به برکت وجود اولیای الهی و همین امامزادگان است. در آذربایجان شرقی بیش از 150 عالم تراز اول از کنار همین بقعه ها به مراتب کمال دست یافته‌اند. شهدای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی نیز در کنار همین بقعه‌ها تربیت یافته و به درجه شهادت نائل آمدند.

وی در خاتمه سخنان خود با بیان اینکه دشمن می خواهد ما را از این مسیر اسلامی و معنوی جدا کرده و به مسیر دیگری هدایت کند، گفت: طرح تکریم و بزرگداشت امامزادگان، چند سالی است که به تولیت سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود که برگزاری برنامه‌های مشابه و مستمر در طول سال از مهم‌ترین اولویت‌های کلان سازمان اوقاف است.

captcha