فاصله‎‌گیری جوانان از مساجد خسارت بزرگی است
کد خبر: 2976594
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۱
صفی‌پور:

فاصله‎‌گیری جوانان از مساجد خسارت بزرگی است

گروه اجتماعی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی محور بودن مساجد در انجام کارها را دارای برکات فراوانی دانست و گفت: باید جوانان را با مساجد مأنوس کنیم؛ چراکه فاصله‌گیری جوانان از مساجد خسارت بزرگی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، علی‌اکبر صفی‌پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی روز گذشته، 21 اسفند در آئین گرامیداشت بیست و دومین سالگرد تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با تأکید براینکه باید جوانان را با مساجد مأنوس کنیم، فاصله‌گیری جوانان را از آن خسارت بزرگی دانست و اظهار کرد: مساجد از گذشته‌های دور پایگاه مردمی بوده و امروز نیز باید برنامه‌ها و حرکت‌های ما در مساجد و بر محور آن باشد.

وی با اشاره به اینکه محوری بودن مساجد در انجام کارها برکات فراوانی دارد، افزود: هرچه بتوانیم در این خصوص گام‌های بیشتری برداریم موفق‌تر خواهیم بود.

صفی‌پور به وجود 862 کانون فرهنگی ـ هنری مساجد در سراسر استان اشاره و بیان کرد: 110 کانون از این تعداد از سال گذشته تا به امروز در 110 مسجد استان تأسیس و راه‌اندازی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی اعتبار هزینه شده برای این کانون‌ها زا از هزینه ملی خواند و ادامه داد: هزینه همه کانون‌ها تخصیص و در استان توزیع شده است که از اعتبارات استانی در این زمینه محروم هستیم و امیدواریم با جذب آن بتوانیم گام‎های بزرگی در مساجد استان برداریم.

captcha