دعای قلبی مسلمان، اسلحه برای نابودی دشمن است
کد خبر: 2559932
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۳

دعای قلبی مسلمان، اسلحه برای نابودی دشمن است

گروه انديشه: دعا يك رابطه عاطفی ميان انسان و معبود و اسلحه‌ای برای نابودی دشمن است.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه قم، آيت الله العظمی ناصر مكارم شيرازی در برنامه چشمه معرفت ويژه سحرگاه روز دوم ماه رمضان در سيمای نور با اشاره به اهميت دعا در زندگی گفت: يكی از برنامه‌های مهم در ماه مبارك رمضان دعا است كه از اهميت بالايی در زندگی برخوردار است.
اين مرجع عالی قدر با بيان حديثی از پيامبر اعظم(ص) عنوان كرد: ايشان دعای قلبی مسلمان را سلاحی در جهت نابودی دشمن خواندند به ويژه دعايی كه فرد مسلمان از عمق جان و به صورت قلبی بخواند اسلحه‌ای قدرتمند برای نابودی دشمن است.
وی تصريح كرد: همچنين دعا برای دين همانند عمود و ستون محكمی است كه دين انسان را در برابر آسيب‌های دنيوی حفظ می‌كند و روشنايی بخش زندگی می‌شود زيرا از نظر خداوند محبوب ترين عمل انسان در روز زمين دعا است.
اين عالم بزرگوار دعا را يك رابطه عاطفی ميان انسان و معبود خواند و اظهار كرد: انسان با اين رابطه عاطفی می‌تواند بر مشكلات زندگيش غلبه كند همان گونه كه دعا انسان را در بدترين شرايط زندگی نجات می‌دهد.
وی ادامه داد: رزمندگان اسلام در ايام جنگ با همه تجهيزات و صفوف منظم كه داشتند با دعا بر دشمن غلبه می‌كردند و در 8 سال دفاع مقدس ما نيز دعا نقش مهمی در پيروزی رزمندگان داشت.
آيت‌الله مكارم شيرازی درباره استجابت دعا نيز بيان داشت: هرچند دعا وظيفه مهم انسان برای رهايی از مشكلات است اما استجابت دعا نيز دارای شرايط مهمی همچون دوری از گناه، آميخته شدن با خدا و امر به معروف است.
وی در اين باره توضيح داد: مهم‌ترين شرط استجابت دعا دوری گزيدن از گناه است و انسان با توبه می‌تواند زمينه استجابت دعا را فراهم سازد همچنين كسی كه با خدا و با تقوا باشد دعايش مستجاب می‌شود حتی اگر زندگی‌های امروزمان آلوده به گناه باشد نبايد با اين بهانه از توبه و دعا كردن دوری كنيم.
اين استاد برجسته حوزه با ذكر 4 منبع مهم برای معرفت انسان در زندگی خاطرنشان كرد: قرآن كريم، احاديث معصومين و پيامبر(ص)، زيارت‌نامه‌های ائمه اطهار و دعاها از منابع مهم برای كسب معرفت و آگاهی انسان است.
وی تصريح كرد: رمضان ماه قرآن است و بايد فرد مسلمان از اين فرصت مهم در جهت كاستن فاصله خود و معبود استفاده نمايد.
captcha