تمبر يادبود علامه هادی الفضلی و اختر رضوی رونمايی شد
کد خبر: 2287961
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۸

تمبر يادبود علامه هادی الفضلی و اختر رضوی رونمايی شد

گروه انديشه و علم: تمبر يادبود و تنديس علامه هادی الفضلی و اختر رضوی از چهره‌های ماندگار حوزوی در عرصه بين‌المللی رونمايی شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)شعبه قم، در اين مراسم كه امروز 18 اسفندماه در مجتمع آموزش عالی امام خمينی(ره) در قم برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمين محمداختر رضوی، فرزند علامه اختر رضوی در سخنانی تصريح كرد: برای يك روحانی و عالم انجام وظيفه تبليغ در وطن خودش كار نسبتا مشكلی نيست اما برای كسی كه به قاره و كشور ديگری كه با زبان و فرهنگ آنها آشنا نيست سفر كند كار آسانی نيست.
وی اظهار كرد: ايشان از هند به تانزانيا می‌رود و پرچم تشيع را در آنجا برپا می‌كند و با موفقيت كار چشمگيری انجام می‌دهد.
اختررضوی بيان كرد: ابوی ما در هندوستان متولد شده بود و اردو، زبان مادريش بود و ايشان عربی و فارسی و انگليسی را در دوران كودكی آموخت با آنكه فراگيری انگليسی برای طلبه علوم دينی مذموم هم بود.
وی افزود: ايشان با ورود به آفريقا به فراگيری زبان مردم آنجا پرداخت و زبان سواحيلی را آموخت تا بتواند اثرگذار باشد و برای طلاب امروز فراگيری زبان نه فقط برای تبليغ در عرصه بين الملل بلكه برای كارهای پژوهشی و ... هم بسيار ضروری است.
وی با تاكيد بر اينكه طلبه بايد با اديان و مذاهب منطقه تبليغی خود آشنا باشد عنوان كرد: ايشان در تدريس فقه اهل بيت(ع) با پرچم تشيع وارد آفريقا نشد بلكه در ضمن بيان فقه اهل سنت به تبيين فقه تشيع می‌پرداخت و استنادات قرآنی را می‌آورد و بعد از مدتها طلاب متوجه شيعه بودن ايشان شدند و برخی درسش را ترك كردند و عده‌ای هم كه ماندند جزء اولين مستبصران بودند و برای تكميل دروس خود وارد حوزه قم شدند.
در خاتمه این مراسم با اهدای لوح تندیس به فرزندان و رونمایی از ویژه‌نامه این دو بزرگوار از مقام علمی آنان تجلیل شد.
همچنین در حایشه این مراسم نمایشگاهی از اثار و تالیفات این دو اندیشمند برپا شده است.
captcha