خاطره قديری ابيانه از آيت‌الله سيدعلی هاشمی گلپايگانی
کد خبر: 2070300
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۸:۳۶

خاطره قديری ابيانه از آيت‌الله سيدعلی هاشمی گلپايگانی

گروه سياسی: به گفته سفير سابق ايران در مكزيك، «لوكا» پسر يكی از معروف‌ترين افراد ايتاليا ـ كه چهارسال پيش به شهادت رسيد ـ در منزل مرحوم آيت‌‌الله سيدعلی هاشمی گلپايگانی به دين اسلام تشرف يافته است.

محمدحسن قديری ابيانه، كارشناس مسائل سياسی و سفير سابق ايران در مكزيك، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، با اشاره به برگزاری هفتمين روز درگذشت آيت‌الله سيدعلی هاشمی گلپايگانی، گفت: در يكی از سفرهای «ادواردو آنيلی» پسر سوپر ميلياردر ايتاليايی به ايران، يكی از دوستانش به نام «لوكا» كه پسر سلطان شراب ايتاليا بود نيز همراه وی بود كه در اين سفر به اسلام گرويد.
وی افزود: مراسم تشرف لوكا در منزل آيت‌الله سيدعلی هاشمی گلپايگانی برگزار شد كه در اين مراسم خود ادواردو نيز حضور داشت.
قديری ابيانيه با اشاره به سابقه دوستی طولانی خود با اين عالم بزرگوار تصريح كرد: به دليل همين سابقه آشنايی و شناختی كه از اين بزرگوار داشتم، اين دو ايتاليايی را به منزل ايشان بردم. البته 10 سال پيش ادواردو و 4 سال پيش لوكا به شهادت رسيدند.
سفير سابق ايران در ايتاليا از آيت‌الله هاشمی گلپايگانی به عنوان شخصيتی علمی و مردمی ياد كرد و گفت: ايشان سال‌ها امام جماعت مسجد يوسف‌آباد بودند و از قبل از انقلاب به آموزش مسائل دينی به مردم، طلاب و دانشجويان مبادرت می‌كردند.
وی در پايان خاطرنشان كرد: ايشان همواره در خدمت مردم بود و به حل مشكلات آن‌ها می‌پرداخت، دروس حوزوی آيت‌الله هاشمی گلپايگانی برای طلاب بسيار پربار بود. ايشان در سال‌های آغازين انقلاب نمايندگی حضرت امام(ره) در حج برعهده داشت.
captcha