شرح تفسیر آیت‌الله هاشمی گلپایگانی به قلم علی‌اکبر ضیایی
کد خبر: 3741644
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸
کتابی که نشر امین منتشر کرد؛

شرح تفسیر آیت‌الله هاشمی گلپایگانی به قلم علی‌اکبر ضیایی

گروه اندیشه - «تفسیر سوره حمد، تقریرات درس آیت‌الله سید‌علی هاشمی گلپایگانی» عنوان کتابی است که به قلم علی‌اکبر ضیایی، نویسنده و پژوهشگر کشورمان نگاشته شده است.

به گزارش ایکنا؛ این کتاب به همت نشر بین‌المللی امین در سال گذشته(1396) در 163 صفحه در تهران چاپ و منتشر شد و در آن جلسات تفسیر آیت‌الله هاشمی گلپایگانی شرح داده شده است.

درس‌های استاد مرحوم آیت الله سیدعلی هاشمی گلپایگانی در تفسیر سوره حمد از تاریخ اول اسفند 1362 تا ششم تیرماه 1363 در دوازده جلسه در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد كه كتاب حاضر تقریری از آن دروس است. این دروس برای دوره كارشناسی تدریس می شده و گاهی تكرار مطالب به علّت غامض بودن موضوع و مفاهیم برای فهم دقیق‌تر دانشجویان ضرورت داشته است.

از آنجایی كه مطالب این درسنامه از نوارهای صوتی سال‌های 1362 و 1363 پیاده و تدوین شده تغییراتی جزئی در برخی جملات داده شده است تا خواننده با سهولت بیشتری از دروس این تفسیر ارزشمند بهره بگیرد.

از نگاه نویسنده دروس مرحوم آیت‌الله هاشمی گلپایگانی صرفا یک درس تفسیری ساده برای تعدادی از دانشجویان نبود، بلكه آنها درس عشق به خدا و رسول خدا و اهل بیت علیهم السلام و مراحل سیر و سلوک اخلاقی توسط كسی بود كه خود با مجاهدت بسیار و تهذیب اخلاق این راه دشوار را پیمود؛ هر نكته‌ای كه استاد در كلاس درس بیان می‌کرد می‌توانست مسیر انسانهای عاشق و دلدادگان به معرفت و حقیقت را به گونه‌ای دیگر ترسیم کند.

آیت‌الله هاشمی گلپایگانی پس از یک دوره طولانی بیماری و حدود یک ماه بستری‌شدن در بیمارستان در صبح روز 28 دی ماه 1389 مصادف با سیزدهم ماه صفر 1432 دعوت حقّ را لبیک گفت. پیکر وی پس از تشییع در تهران و قم که با حضور علماء و مراجع و شخصیت‌ها انجام گرفت در صحن مطهر (اتابکی) حضرت معصومه(س) آرام گرفت.

شرح تفسیر آیت‌الله هاشمی گلپایگانی به قلم علی‌اکبر ضیایی

انتهای پیام

captcha