تنها راه نجات، بازگشت به قرآن است
کد خبر: 1386689
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۶
حجت‌الاسلام شهیدی پور:

تنها راه نجات، بازگشت به قرآن است

گروه اندیشه: استاد حوزه علمیه قرآن را شفا دانست و بازگشت به قرآن را راهکار توفیق در همه عرصه‎های اجتماعی و سیاسی بیان کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، حجت‎‎الاسلام والمسلمین محمدرضا شهیدی پور ظهر امروز 22 اسفند در نشست علمی انس با قرآن در مجتمع عالی امام خمینی(ره) گفت: مسئله انس با قرآن یکی از مسایلی است که همیشه مومنان را به فکر واداشته است که این انس چگونه بوجود می‎آید.
وی افزود: در این رابطه صحبت‎های مختلفی بیان شده ولی باید در این زمینه پس از این همه بحث و نظر، راهکارهای عملی ارایه داد.
عضو هیئت علمی جامعه‎المصطفی(ص) بیان کرد: جایگاه قرآن به عنوان مهمترین سندی که از آسمان به سوی بشر آمده مبرهن است؛ آنچه که در قرآن آمده به بیان خود قرآن آسان است؛ هم آسان در قرائت، هم فهم و هم حفظ.
لزوم توجه به سنت پیامبر در حفظ و قرائت

وی گفت: در قرآن پیچیدگی وجود ندارد و هرچه هست آسان است؛ متاسفانه ما کار خود را سخت می‏‎کنیم؛ در حفظ قرآن باید به سنت رسول خدا توجه کرد؛ ایشان حفظ سورقصار و موضوعی را مد نظر داشتند زیرا عده‎‏ای حفظ را از بقره آغاز می‎کنند و در ادامه راه باز می‎مانند.
شهیدی پور عنوان کرد: پس از ابلاغ قرآن به پیامبر(ص) اولین وظیفه ایشان تلاوت و اولین وظیفه مومنان نیز استماع قرآن بود؛ بسیاری از اوقات کمال و ثواب و پاداشی که در شنیدن قرآن است در قرائت آن نیست.
وی گفت: پیامبر(ص) بیان حکمت می‏‎کردند و نور و حکمت قرآن را برای مردم بیان می‎کردند و به همین واسطه درک و فهم و تفکر در قرآن نیز از دیگر وظایف مومنان شد.
این استاد حوزه اظهارکرد: اولین راه انس با قرآن قرائت قرآن است؛ مرتبه دیگر استماع آیات الهی است؛ خداوند صوت زیبا را دوست دارد که پیامبر نیز به دلیلی که اعراب برای نظم آهنگین حرکت کاروان اشعاری می‎خواندند فرمودند که به جای این اشعار جاهلی قرآن را با صوت زیبا بخوانید.
حمایت رهبری؛ عامل پیشرفت برنامه های قرآنی

وی گفت: اگر حمایت رهبری نبود این همه رشد در حوزه قرآنی کشور بوجود نمی آمد؛ ایشان همیشه به رشد قرآنی کشور تصریح داشتند؛ ایشان استماع قرآن را یکی از بهترین کارها برای رسیدن به عمق آیات الهی معرفی کردند.
عضو هیئت علمی جامعه‎المصطفی(ص) بیان کرد: بنده با صوت عبدالباسط شیفته قرآن و قرائت شدم؛ مثل اکثر اهالی قرآن که انگیزه حضور در مجالس قرآنی آنان، صوت عبدالباسط بود.
وی گفت: بازگشت به قرآن راه حل همه مشکلات است و اگر به قرآن بازگشت کنیم همه مشکلات حل می‎شود زیرا قرآن شفا و نجات است؛ پس قرائت، استماع، تدبر و تفکر در کنار هم مفهوم انس با قرآن را تشکیل می‎دهند.

captcha