خدایا لغزش‌های ما را بدون هزینه ببخش
کد خبر: 3321805
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹
دعای روز چهاردهم ماه رمضان؛

خدایا لغزش‌های ما را بدون هزینه ببخش

گروه جامعه: هیچ انسان عاقلی باور نمی‌کند می‌توان در مزرعه‌ای خار کاشت اما در فصل درو گل چید، اما چنان غافل از خود هستیم که انتظار داریم بدی ‌کنیم و خوبی ببینیم، فتنه و فساد کنیم و هیچ بلایی نازل نشود. خدایا لغزش‌های ما را بدون هزینه ببخش.

کنش و واکنش قانونی است که همه قبول دارند. هیچ کس انتظار ندارد وقتی جو کاشته است، گندم درو کند. اما جالب است که همه انتظار دارند وقتی بدی کرده‌اند، خوبی ببیند! وقتی درس نخوانده‌اند، قبول شود! وقتی کار نکرده‌اند، حقوق بالا بگیرند و ...!

هیچ عقل منطقی نمی‌پذیرد که می‌توان مواد فاسد در غذا ریخت و در نهایت غذایی سالم به دست آورد اما جالب است که همه انتظار دارند از مال حرام، زندگی حلال و طیب و فرزندانی اهل و جسمی سالم و زندگی بدون مشکل داشته باشند! چرا حتی ساده‌ترین باورهای منطقی و عقلانی را به مرحله یقین و تأثیر بر رفتارهایمان نرسانده‌ایم.

تا این حد غفلت و لغزش و خطا! آیا همین خطاها که نام دقیق‌تر آن «گناه‌» است باعث نمی‌شود آماج بلاها و مصیبت‌ها قرار بگیریم. گویی پرده‌ای کشید‌ه‌ایم بر ذهنمان. کاش این پرده بیفتد. کاش خدا پرده‌ها را بدون هزینه بدون بلا و مصیبت از مقابل ذهن و درک و عقلمان بردارد.

تذکر: «وَاَقِلْنى فیهِ مِنَ الْخَطایا وَالْهَفَواتِ» خدایا لغزش‌های ما را اقاله کن؛ یعنی ما را بدون هزینه ببخش.

 

                                                                              بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ‏

«اَللّهُمَّ لا تُؤ اخِذْنى فیهِ بِالْعَثَراتِ وَاَقِلْنى فیهِ مِنَ الْخَطایا وَالْهَفَواتِ وَلا تَجْعَلْنى فیهِ غَرَضاً لِلْبَلایا وَالاْفاتِ بِعِزَّتِکَ یا عِزَّ الْمُسْلِمینَ؛ خدایا مگیر مرا در این ماه به لغزش‌ها و بازم دار در آن از خطاها و لغزشها و قرارم مده در این روز هدف بلاها و آفات به عزتت اى عزت بخش مسلمانان».

captcha