کد خبر: 4306251
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۴ - ۱۷:۱۸
حجت‌الاسلام سیدعلی‌اکبر اجاق‌نژاد مطرح کرد

هم‌زبانی و تفاهم فرهنگی؛ شرط موفقیت تبلیغ دین

تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: فهم فرهنگ مردم همان‌قدر اهمیت دارد که دانستن زبان آنان، و این هم‌زبانی فرهنگی شرط موفقیت تبلیغ است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی‌اکبر اجاق‌نژاد، تولیت مسجد مقدس جمکرانبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از پایگاه خبری تحلیلی جمکران، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی‌اکبر اجاق‌نژاد، تولیت مسجد مقدس جمکران امروز، ۳۰شهریور در دیدار مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و سرگروه‌های تبلیغی با اشاره به جایگاه تبلیغ در سازمان اوقاف در قم اظهار کرد: تبلیغ دینی اگر با رعایت آداب و اقتضائات فرهنگی و اجتماعی انجام گیرد، سرمایه‌ای بزرگ برای کشور است و می‌تواند مسیر جامعه را به سمت تعالی و معنویت هدایت کند.

وی با تأکید بر اهمیت ارتقای سطح آگاهی در میان مردم تصریح کرد: هر جا مردم نسبت به ضرورت‌ها آگاهی یافته و از منافع شخصی خود برای تحقق اهداف دینی و اجتماعی گذشت کرده‌اند، موفقیت‌های بزرگی به دست آمده است؛ از عرصه جنگ گرفته تا مسائل فرهنگی و اقتصادی. بنابراین، مبلغانی می‌توانند در مأموریت خود مؤثر باشند که خودشان آگاه باشند و با تلاش عملی، این آگاهی را به جامعه منتقل کنند.

اجاق‌نژاد با اشاره به ضرورت شناخت دقیق شرایط فرهنگی و اجتماعی هر منطقه خاطرنشان کرد: مبلغ باید پیش از آغاز سخنرانی اقتضائات محیطی را بشناسد؛ از نیاز‌های محلی و وضعیت فرهنگی گرفته تا تاریخ و جایگاه امامزاده‌ای که در آن تبلیغ می‌کند.

وی تأکید کرد: فهم فرهنگ مردم همان‌قدر اهمیت دارد که دانستن زبان آنان، و این هم‌زبانی فرهنگی شرط موفقیت تبلیغ است.

تولیت مسجد مقدس جمکران افزود: وجود امامزادگان در شهر‌ها و روستا‌ها نعمتی بزرگ برای کشور است و گاه اثر معنوی یک امامزاده از صد‌ها مبلغ بیشتر است.

وی ادامه داد: ساماندهی فضای امامزادگان، توجه به معماری و شجره‌نامه‌ها، و حفظ شأن این اماکن مقدس خود نوعی تبلیغ مؤثر محسوب می‌شود.

اجاق‌نژاد در پایان با تأکید بر ضرورت به‌روز بودن شیوه‌های تبلیغ خاطرنشان: زبان جوانان امروز تغییر کرده و مبلغ باید متناسب با نیاز‌ها و فضای فکری نسل جدید عمل کند. اگر تبلیغ دینی با روزآمدی، آگاهی و توجه به ظرفیت امامزادگان همراه شود، جامعه به اهداف متعالی خود نزدیک‌تر خواهد شد.

انتهای پیام
captcha