کار فرهنگی بدون استمرار اثرگذار نیست
کد خبر: 4210169
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۲

کار فرهنگی بدون استمرار اثرگذار نیست

نماینده ولی فقیه در استان فارس با تاکید بر اهمیت استمرار کارهای فرهنگی گفت: برای تبدیل کار فرهنگی به یک فرهنگ عمومی، باید تلاشی شبانه‌روزی و همه جانبه داشته باشیم.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام،‌ نماینده ولی فقیه در استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام،‌ نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، ۲۵ فروردین در نشست شورای فرهنگ عمومی استان با تاکید بر اینکه وزارت گردشگری باید شیوه‌نامه و ضوابط یکسانی را برای اماکن گردشگری کشور تصویب کند، گفت: وقتی قرار است ۱۵ میلیون گردشگر به کشورمان بیاید، نمی‌شود که هر نقطه‌ای یک شیوه‌نامه مخصوص خود را در ‌پیش بگیرد.

‌وی با بیان اینکه گاهی در بحث رسانه‌ای ضعیف عمل می‌شود، گفت: تعداد کسانی که در راهپیمایی روز قدس شرکت کرده بودند بسیار زیاد بود اما انعکاسی که پیدا کرد، آن میزان جمعیت را نشان نمی‌داد و این از ضعف کار رسانه است.

امام جمعه شیراز از تلاش برخی دستگاه‌ها در بحث حجاب و عفاف تشکر کرد و گفت: تیم‌های رسانه‌ای نباید به انتشار یک کلیپ اکتفا کنند و صدا و سیمای استان فارس هم که از نظر تاریخی دومین مرکز کشور محسوب می‌شود، باید با قدرت بیشتری در این زمینه عمل کند.

وی با تاکید بر لزوم انجام کار مستمر و منسجم در بحث حجاب و عفاف گفت: کارهای خوبی در این زمینه صورت می‌گیرد اما اگر استمرار نداشته باشد، تاثیرگذاری نخواهد داشت. باید به صورت شبانه‌روزی و همه جانبه، برای اجرای برنامه‌ها تلاش شود تا بتوانیم آن را به یک فرهنگ تبدیل کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه تمام جزییات بحث عفاف و حجاب در سند مهندسی فرهنگی وجود دارد، گفت: باید برای مدیریت این سند، فکر جدی‌تری شود و اگر نکته مهمی هم از قلم افتاده بود، می‌تواند به سند اضافه شود.

آیت‌الله دژکام همچنین به تبلیغات محیطی در سطح شهر اشاره کرد و گفت: برخی دستگاه‌ها کارهایی انجام می‌دهند اما این کارها آنچنان چشم‌گیر نیست.

وی با بیان اینکه باید در نصب بنرها و تابلوها سلیقه به خرج داده شود، گفت: قطعا درآمد تجاری اهمیت دارد اما پیام فرهنگی هم باید منتقل شود و در نصب تابلوها، نباید اینطور القا شود که پیام تجاری مهم‌تر از پیام فرهنگی است.

امام جمعه شیراز همچنین به نقش مهم نیروی انتظامی در بحث عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: نقش این ارگان باید به اندازه نمک طعام باشد که کار ارگان‌های فرهنگی را در این زمینه مزه‌دار کند. وقتی کار فرهنگی انجام شد، نیروی انتظامی هم برای بخش سلبی با اقتدار خودش وارد عمل می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه هنوز مسئله عفاف و حجاب تبدیل به گفتمان غالب نشده است، گفت: باید کارگروهی درست شود تا نقشه مهندسی فرهنگی تکمیل شود. هنوز ضعف‌های زیادی داریم ولی توانمندی مسئولان استان به ما کمک می‌کند تا بتوانیم این طرح را عملیاتی کنیم.

آیت‌الله دژکام در پایان با تاکید بر اینکه مشکلات نظری نقشه مهندسی فرهنگی باید برطرف شود، گفت: از ستاد اجرایی امر به معروف گرفته تا دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف، همگی باید درگیر اجرای این سند شوند تا در آینده نچندان دور بتوانیم به نقطه مطلوب در بحث عفاف و حجاب، برسیم.

انتهای پیام
captcha