جزییات برگزاری دوره کامل تفسیر قرآن به صورت تصویری
کد خبر: 4208514
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۶
قائم مقام مؤسسه رسالت تبیین کرد؛

جزییات برگزاری دوره کامل تفسیر قرآن به صورت تصویری

مهدی راستی‌فر در خصوص جزئیات ارائه دوره کامل برگزیده تفسیر نمونه، گفت: این دوره توسط ۳۲ استاد و در ۳۰۰ جلسه با میانگین زمانی 30 دقیقه ارائه شده است که از بستر آپارات و یوتیوب قابل مشاهده است.

برگزاری دوره  تفسیر نمونه قرآنمهدی راستی‌فر، قائم مقام مؤسسه بین‌المللی رسالت در گفت‌وگو با ایکنا از قم، درخصوص جزییات دوره فشرده تصویری قرآن کریم، گفت: این دوره، با توجه به نیازی که به یک دوره تصویری کامل از تفسیر قرآن کریم احساس می‌شد، ارائه می‌شود، با توجه به اینکه کتاب‌های مطلوبی در حوزه تفسیر نوشته شده اما عده‌ای امکان استفاده از کتاب را ندارند، بر همین مبنا، موسسه اقدام به تولید این دوره تصویری کرده است تا کسانی که مایل به استفاده از فایل‌های ضبطی هستند با سهولت بتوانند به یک دوره کامل تفسیر قرآن کریم دسترسی داشته باشند.
 
وی ادامه داد: برای اینکه دوره تصویری تنوع داشته باشد و فقط توسط یک نفر ارائه نشود، از اساتید مختلف استفاده شد و همچنین برای ایجاد یک سیر و روش یکپارچه بین اساتید محترم، از کتاب «برگزیده تفسیر نمونه» آیت‌الله مکارم شیرازی دامت برکاته استفاده شد، این کتاب در ۵ جلد و زیر نظر آیت‌الله مکارم تنظیم شده است که مختصری جامع از کتاب تفسیر نمونه می‌باشد و در این کتاب به ترجمه، توضیحات و شان نزول آیات اشاره می‌کند.
 
راستی‌فر افزود: در کتاب برگزیده تفسیر نمونه، در برخی مواقع دسته‌بندی از مطالب آیات هم موضوع نیز بیان شده است، کتاب در عین حال که مستند و علمی است بیان روانی هم دارد. در این دوره تصویری، هر جز قرآن کریم، در ۱۰ جلسه ارائه می‌شود و کل قرآن کریم در ۳۰۰ جلسه تصویری با متوسط زمان ۲۷ دقیقه ضبط شده است، و در هر جلسه به طور میانگین ۲ صفحه از قرآن کریم بر اساس خط عثمان طا‌ها تفسیر می‌شود. مجموعه در کل حدود ۱۵۰ ساعت با حضور ۳۲ استاد است که یکی از اساتید حجت‌الاسلام‌والمسلمین شمالی، مدیر محترم موسسه بین‌المللی رسالت هستند.
 
وی بیان کرد: همچنین اساتید دیگری از موسسه بین‌المللی مطالعات اسلامی نیز در این دوره حضور دارند، پس از ضبط هر جلسه که تقریبا عمده جلسات در ماه مبارک رمضان ضبط شد، جزئیات لازم مثل جزء، سوره و متن آیه مورد تفسیر به تصویر افزوده شد و سپس توسط اساتید و فضلا مورد بازبینی قرار گرفت و بعد از نهایی سازی برای سهولت استفاده فارسی زبانان داخل و خارج کشور در دو سکوی یوتیوب و آپارات بارگزاری شد.
 
راستی‌فر با اشاره به هدف برگزاری دوره، گفت: با توجه به اینکه امروزه برای برخی افراد استفاده از محتوای صوتی و تصویری راحت‌تر از متنی است، از اهداف ارائه این دوره، قرارگرفتن یک دوره کامل تفسیر قرآن کریم در قالبی غیر متنی در اختیار مخاطبین است؛ علاقه‌مندان می‌توانند برای دسترسی به این مجموعه تفسیری به آدرس‌های https://www.aparat.com/Risalatinstitute و https://www.youtube.com/channel/UCbmK۲FMlytm۶cp۳HVUKlETw مراجعه کنند.
انتهای پیام
captcha