کاشت نهال در روز طبیعت به منظور همبستگی با مردم غزه
کد خبر: 4207752
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۳
آیت‌الله اعرافی پیشنهاد کرد:

کاشت نهال در روز طبیعت به منظور همبستگی با مردم غزه

مدیر حوزه‌های علمیه در پیامی گفت: شایسته است در حرکتی نمادین و فرهنگ‌ساز از روز سیزدهم فروردین تا عید سعید فطر که هم‌زمان با روز‌های مقاومت بی‌نظیر مردم مظلوم غزه و روز قدس است، مردم به کاشت نهال اقدام کنند.

علیرضا اعرافی، مدیرحوزه‌های علمیه

به گزارش خبرنگار ایکنا، آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه، عصر امروز شنبه ۱۱ فروردین‌ماه به مناسبت سالروز شهادت امیرمؤمنان امام علی(ع) و تقارن آن با روز طبیعت پیامی منتشر کرد.

مشروح پیام آیت‌الله اعرافی بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

روز طبیعت در فرهنگ ایرانیان نماد اُنس مردمان با مخلوقات ایزد منان و یادآورِ احترام و حفاظت از محیط‌زیست، منابع طبیعی و چرخهٔ حیات است.

اکنون با بهره‌مندی از مبانی، اصول و دستورات اسلام عزیز می‌توان بر غنای هر چه بیشتر این فرهنگ کهن افزود.

کاشت نهال و ایجاد پوشش گیاهی به طُرق گوناگون برای عمران و آبادانی زمین که مهد حیات، رشد و رویش است از دستورات دین می‌باشد؛ هُوَ أَنْشَأَکُمْ مِنَ الْأَرْضِ وَاسْتَعْمَرَکُمْ فِیهَا او شما را از زمین پدید آورد و آبادگران آن قرار داد. (بخشی از آیهٔ ۶۱ سوره مبارکه هود)

حال با توجه به تقارن روز طبیعت با سالروز شهادت امیرمؤمنان علی علیه السلام که احیای زمین و سرسبزی از نشانه‌های دوران حیات ایشان است، جا دارد با انجام اقدامات متعدد به ترویج فرهنگ آبادنی زمین با کاشت درخت و ایجاد پوشش سبز در این ایام پرداخت.

همچنین شایسته است در حرکتی نمادین و فرهنگ‌ساز از روز سیزدهم فروردین تا عید سعید فطر که هم‌زمان با روز‌های مقاومت بی‌نظیر مردم مظلوم غزه و روز قدس است، کاشت نهال با توجه به اقلیم و حفظ اصول تخصصی برای ابلاغ سلام و اعلام همبستگی، حمایت و امید بر پیروزی مردم مقاوم فلسطین، صورت پذیرد.

علیرضا اعرفی
مدیر حوزه‌های علمیه

انتهای پیام
captcha