پیام تبریک سیاستمداران جهان به مناسبت فرارسیدن نوروز
کد خبر: 4206479
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۳

پیام تبریک سیاستمداران جهان به مناسبت فرارسیدن نوروز

آنتونی گوترش دبیر کل سازمان ملل و برخی سیاستمداران دیگر جهان، در پیام‌هایی فرارسیدن نوروز را تبریک گفتند.

به گزارش ایکنا به نقل از بخش اطلاع‌رسانی سازمان ملل، آنتونی گوترش، دبیرکل سازمان ملل در پیامی تصویری به مناسبت فرا رسیدن نوروز و سال ۱۴۰۳ هجری شمسی ابراز امیدواری کرد که نوروز صلح و آرامش را برای همه به ارمغان آورد.

گوترش در پیام تبریک عید نوروز ۱۴۰۳ خود گفت: دوستان عزیز، نوروز جشن پیدایش و آغازی جدید است. آغاز سال نو، فرا رسیدن بهار و تولد دوباره طبیعت.

وی افزود: این جشن، میلیونها نفر را از نسل‌ها و ملت‌های مختلف گردهم می‌آورد. در این دوران چالش برانگیز، نوروز، گفت‌وگو، حسن همجواری  و آشتی را ترویج می‌کند.

دبیر کل سازمان ملل افزود: این جشن، اهداف و ارزش‌های سازمان ملل متحد، حقوق بشر و کرامت انسانی را تقویت می‌کند. پس بیایید همه با روحیه نوروزی به پیش برویم. بیایید این قدرت را پیدا کنیم که اختلاف‌ها را حل ، وحدت را تقویت و از هم حمایت کنیم.

گوترش اضافه کرد: بگذارید طلوع بهار، بذرهای جدیدی از امید را در قلب ما بپروراند. امید به اینکه بتوانیم به عنوان یک خانواده انسانی به سمت آینده‌ای روشن‌تر حرکت کنیم.

دبیرکل سازمان ملل تأکید کرد: بهترین‌ها را برای همه کسانی که نوروز را جشن می‌گیرند، آرزو می‌کنم. امیدوارم که صلح و آرامش، سلامتی و شادی را برای همه به ارمغان آورد.

پیام تبریک بایدن

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و همسرش ساعاتی پیش از آغاز سال نو شمسی ۱۴۰۳ در پیامی نوروز را تبریک گفت.

جو بایدن و همسرش جیل بایدن در بیانیه‌ای که کاخ سفید آن را منتشر کرد، فرا رسیدن نوروز را به کسانی که این عید را جشن می‌گیرند تبریک گفتند و نوروز را زمانی برای تأمل، تجدید و تولد دوباره خواندند.

در حالی‌که آمریکا آشکارا و قاطعانه به حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه ادامه می‌دهد و تأمین کننده اصلی تسلیحات اسرائیل در حملاتش علیه فلسطینیان در غزه است، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در پیام نوروزی خود به موضوع جنگ غزه پرداخت و گفت که این جنگ، رنج وحشتناکی را بر مردم فلسطین ایجاد کرده است.

وی مدعی شد: ما به رهبری تلاش‌های بین‌المللی برای دریافت کمک‌های بشردوستانه بیشتر از جمله غذا، آب، دارو و سرپناه به آنها ادامه خواهیم داد.

از زمان آغاز جنگ ویرانگر در نوار غزه، اشغالگران صهیونیست برق غزه را قطع کرده و ورود آب، غذا، دارو و سوخت را ممنوع کرده‌اند و حدود ۲.۳ میلیون فلسطینی را در شرایط فاجعه‌بار انسانی قرار داده‌اند.

«آبرام پیلی» معاون نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با انتشار پیامی ویدئویی در حساب کاربری ایکس خود که همزمان به زبان فارسی نیز ترجمه شده است، بصورت آشکارا در امور داخلی ایران مداخله کرد و گفت: امروز به نمایندگی از دولت ایالات متحده آمریکا می‌خواهم نوروز را به شما تبریک بگویم. نوروز باید زمان شادی و سرور، گرفتن جشن سال نو، تامل در سالی که گذشت و افتخار به فرهنگ و تاریخ ایرانی باشد.

پیام تبریک مودی 

نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند هم در پیامی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی، سال نو را تبریک گفت. مودی نوشت: نوروز مبارک، در این روز خجسته برای همه آرزوی شادی و سلامتی دارم. امیدوارم که سال پیش رو سرشار از موفقیت، رشد و تقویت پیوند وحدت در جامعه ما باشد.

رئیس جمهور و نخست وزیر پاکستان ، نوروز را تبریک گفتند

آصف علی زرداری، رئیس جمهوری پاکستان در حساب کاربری رسمی دفتر ریاست جمهوری در شبکه اجتماعی «ایکس» فرا رسیدن نوروز را به ملت‌های جهان و همچنین کسانی که این رویداد را در پاکستان جشن می‌گیرند، تبریک گفت.

وی افزود: آرزو داریم تا نوروز برای همگان رفاه، صلح، شادی و توسعه را به همراه داشته باشد.

محمد شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان نیز در پیام نوروزی خود گفت: من به همه کسانی که نوروز را در پاکستان و سراسر جهان جشن می‌گیرند، صمیمانه درود می‌فرستم و تبریک می‌گویم.

وی افزود: این روز نشانه فرا رسیدن بهار، تجدید طبیعت و فرصتی برای قدردانی از نعمت‌هایمان، به اشتراک گذاشتن امیدها و آرزوهایمان برای سال پیش رو است.

نخست وزیر پاکستان  نوروز را یک فرهنگ برای عبور از اختلافات و ایجاد پل جهت تقویت همگرایی دانست و تأکید کرد که این روز باید فرصتی برای ارتقای هم افزایی و وحدت منطقه‌ای باشد.

انتهای پیام
captcha