قرآن درباره علم‌آموزی چه می‌گوید
کد خبر: 4205749
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۳
پیام نوروزی سیدجواد سادات فاطمی

قرآن درباره علم‌آموزی چه می‌گوید

ما ملت ایران از موقعی که از زیر یوغ ستم شاهنشاهان درآمدیم و به سمت علم و سوادآموزی بیشتر رهنمون شدیم، سرمان را در دنیا بلند گرفتیم؛ در این مسیر قرآن است که به ما می‌آموزد در زمینه توسعه علم تلاش کنیم.

قرآن به ما می‌آموزد که در زمینه توسعه علم تلاش کنیمبه گزارش ایکنا، سیدجواد سادات‌فاطمی؛ فعال و پیشکسوت قرآنی به مناسبت حلول سال نو  و همزمانی بهار طبیعت با ماه رمضان؛ بهار قرآن، پیام نوروزی را خطاب به مخاطبان خبرگزاری بین‌المللی قرآن ایراد کرد که در ادامه از نظر می‌گذرد.


سیدجواد سادات فاطمی از قاریان برجسته بین‌المللی، متولد سال 1328 مشهد مقدس است که رتبه برتر مسابقات بین‌المللی قرآن کریم را در کارنامه حرفه‌ای خود داراست.

سادات‌فاطمی از سن چهارسالگی با خواندن سوره‌های کوچک به سبک عبدالباسط محمد عبدالصمد به قرآن علاقه‌مند شد و در شرایطی که با فضای تلاوت مصطفی اسماعیل آشنا نبود و نوار صوتی نیز از تلاوت‌های این استاد برجسته مصری در اختیار نداشت، زمانی که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای؛ رهبر معظم انقلاب در مشهد ساکن بودند از طریق ایشان نسبت به شنیدن نوار صوتی مصطفی اسماعیل توصیه شده و حتی معظم‌له نواری با کیفیتی از تلاوت وی را در اختیار او قرار می‌دهد و همین امر انگیزه مضاعفی را در او و دیگر هم‌دوره‌ای‌هایش ایجاد می‌کند تا به شکل جدی در امر تلاوت حرفه‌ای قرآن سعی و کوشش کند.

سیدجواد سادات فاطمی دو بار در سطح کشور حائز رتبه سوم شده و پس از چندین بار کسب رتبه، به حج تمتع مشرف شده و به منظور اجرای برنامه تاکنون چندین بار به کشورهای مختلف اعزام شده است.

وی در کنار یادگیری فنون قرائت در محضر اساتیدی چون سیدمرتضی سادات‌فاطمی(برادرش) و استاد مختاری و ...، در دوران جوانی به آموزش قرآن و جلسه‌داری می‌پردازد و از جمله مسئولیت‌هایی که او تاکنون به عهده داشته، مدیریت مرکز جامعه قاریان قرآن مشهد بوده است که این مؤسسه تاکنون موجب جذب افراد زیادی به قرآن و امر تلاوت شده است و وی همچنین مرکز تربیت مدرس قرآن را به منظور تأمین نیروی متخصص در این زمینه و انتشار آثار قرآنی تأسیس کرده است.


بسم الله الرحمن الرحیم

«یا مقلب القلوب و الابصار؛ یا مدبر اللیل و النهار؛ یا محول الحول و الاحوال؛ حول حالنا الی احسن الحال»

خدمت بینندگان عزیز و مخاطبان ارجمند خبرگزاری ایکنا، سلام و عرض ادب دارم و سال جدید را به همه عزیزان تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

بهار امسال همزمان با بهار قرآن و ماه مبارک رمضان همزمان شده است و این همزمانی را به فال نیک می‌گیریم ‌و امیدواریم که ان‌شاء‌الله سال ما در سال 1403 بیش از پیش پُربرکت و همراه با قرآن باشد و ان‌شاءالله در پناه قرآن در سال جدید به اهداف قرآنی خودمان در جریان انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران برسیم.

دنیای جدید، دنیای علم و زورمداری است؛ دنیایی است که هر کسی دانش بیشتری داشته باشد، توان و قدرت بیشتری دارد و هر کسی که قدرت بیشتری داشته باشد، مسلط بر دنیا هست. دنیا، دنیای اخلاق نیست، دنیا، دنیای گفت‌و‌گو و تفاهم نیست و در این دنیای کنونی هر کسی علم بیشتری دارد، سرآمد ملت‌ها خواهد بود چون قدرت بیشتری دارد و هر کس قدرت بیشتری داشته باشد، قادر است تا اهداف خودش را بر دیگران دیکته کند.

ما ملت ایران از موقعی که از زیر یوغ ستم شاهنشاهان درآمدیم و به سمت علم و سوادآموزی بیشتر رهنمون شدیم، سرمان را در دنیا بلند گرفتیم و با توجه به توسعه علم و دانش در بین جوانان و دانشگاهیان توانستیم در زمینه اهداف انقلاب اسلامی بیشتر پیش برویم و ملت‌های منطقه را نیز با خود همراه کرده و در جهت اهداف انقلاب حرکت کنیم.

قرآن به ما آموخته که ما در زمینه توسعه علم تلاش کنیم و هر چه می‌توانیم دانشمندان و فرهیختگان را در جایگاه مناسب خودشان بنشانیم تا ملت پیروزمند و مفتخر به افتخارات فراوان باشیم. در سال جدید که همزمانی بهار قرآن و بهار طبیعت را داریم امیدواریم که مردم ما و جوانان ما بیشتر با قرآن مأنوس باشند و بیشتر با علم سر و کار داشته باشند و با بالا بردن دانش خودشان بتوانند به اهداف انقلاب اسلامی کمک کنند.

هماهنگی: سیدمحمد مرتضوی

فیلمبردار: غلامرضا حجازی

انتهای پیام
captcha