شکست‌های ظاهری جامعه را از حرکت به سمت قله‌های پیروزی غافل نکند
کد خبر: 4205707
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷
حجت‌الاسلام حاج ابوالقاسم:

شکست‌های ظاهری جامعه را از حرکت به سمت قله‌های پیروزی غافل نکند

سخنران محفل معارفی حرم مطهر با تأکید بر این که شکست‌های ظاهری جبهه مومنین نباید موجب غفلت از جریان حتمی و قطعی سنت الهی در یاری مومنان شود، گفت: هرکجا مومنان خالصانه پای کار آمدند؛ خداوند متعال کمکشان کرده است و امروز هم پا برجا بودن حماس علی‌رغم جنایات گسترده رژیم صهیونیستی نشان دهنده یاری خداوند و امداد غیبی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم، سخنران حرم بانوی کرامتبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم، سخنران حرم بانوی کرامت در بیان نکات تفسیری جزء چهارم در محفل جزءخوانی که روز گذشته 25 اسفندماه در حرم بانوی کرامت برگزار شد، ضمن اشاره به فراز «وَلَا تَهِنُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ» از آیه ۱۳۹ سوره آل عمران با بیان اینکه این آیه از آیات پویش طرح ملی زندگی با آیه‌ها است، اظهار کرد: این آیه شریفه تصریح می‌کند که اگر حقیقتا مومن باشید نباید سست و اندوهگین شوید؛ چرا که دست برتر و پیروزی نهایی از آن مومنان واقعی خواهد بود.

وی با بیان این که این آیه شریفه بعد از جنگ احد که به حسب ظاهر با شکست مسلمانان همراه بود نازل شد و خداوند در این شرایط به مومنان بشارت پیروزی و برتری دادند، ادامه داد: این آیه شریفه تصریح می‌کند که شکست‌های مقطعی نباید شما را از حرکت کلی به سمت قله‌های پیروزی غافل سازد.

ایمان مطلوب گزینشی نیست

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با تأکید بر این که ایمان مطلوب ایمانی است که همراه با عمل و آگاهانه باشد، بیان کرد: ایمان مطلوب ایمان گزینشی نیست بلکه ایمان واقعی انسان را در مسیر کسب پیروزی‌های بزرگ قرار می‌دهد؛ در جنگ بدر که تعداد مشرکان سه برابر مسلمین و تجهیزات مسلمین بسیار ناچیز بود، سرانجام پیروزی از آن مسلمین و شکست برای کفار بود.

حاج ابوالقاسم در ادامه ضمن اشاره به فراز‌هایی از آیات ۱۲۴ و ۱۲۵ سوره آل عمران، اضافه کرد: خداوند متعال در قرآن کریم تصریح می‌کند؛ اگر اهل صبر و تقوا باشید، ذات اقدس الهی شما را با هزاران فرشته یاری خواهد نمود.

وی با بیان این که در جنگ بدر مسلمانان به ایمان خود پایبند و مطیع پیامبر بودند و با تمام وجود، با صبر و تقوا وارد میدان شدند، اظهار کرد: در جنگ احد برخی دنیاطلب شده سنگر مسئولیت را به طمع جمع کردن غنائم رها کردند و نتیجه آن شکست ظاهری در جنگ احد شد.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر با تأکید بر این که شکست‌های ظاهری جبهه مومنین نباید موجب غفلت از جریان حتمی و قطعی سنت الهی که در یاری مومنان است، شود، تصریح کرد: بر اساس سنت حتمی الهی، مومنان قطعا پیروز میدان هستند.

حاج ابوالقاسم با اشاره به این که در جریانات اتفاقات انقلاب اسلامی بار‌ها و بار‌ها شاهد تجلی این آیه نورانی بوده و این سنت الهی را تجربه کرده‌ایم، یادآور شد: وقتی مردم همراه امام جهاد کرده، تقوا به خرج دادند، خدا به یاری ملت آمد و در واقعه طبس نیز خدا ماموران خود را در قالب شن‌های بیابان به کمک ملت سرافراز ایران فرستاد؛ در طول جنگ تحمیلی و حتی علی‌رغم میلیارد‌ها دلار هزینه علیه ملت ایران، دشمن نتوانست مانع حرکت روز افزون انقلاب اسلامی شود.

اخلاص در کارها سبب دریافت امدادهای غیبی می‌شود

وی با بیان این که تفکر انقلاب اسلامی امروز در سرتاسر عالم طنین انداز شده است، تصریح کرد: امروز ملت‌های آزاده در سراسر جهان از واشنگتن و لندن گرفته تا شرق و کشور‌های آفریقایی همه و همه همراه با جمهوری اسلامی در دفاع از مظلومان فلسطین یکصدا شده اند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت در بخش دیگری از سخنان خود به نمونه‌هایی از امداد‌های غیبی و تجلی سنت الهی در گستره تاریخ به ویژه دوران انقلاب اسلامی و به خصوص عرصه دفاع مقدس اشاره نمود و گفت: پس از دفاع مقدس دشمنان در قالب جدید و با لباس داعش مجددا وارد کارزار مقابله با انقلاب اسلامی شدند که با میدان‌داری و ایثار جوانان مسلمان این نقشه شوم شکست خورد.

وی با بیان این که آمریکا میلیارد‌ها دلار در عراق هزینه کرد تا این کشور را به سیطره خود در آورد، ادامه داد: هرکجا مومنان خالصانه پای کار آمدند؛ خداوند متعال کمکشان کرد؛ حتی در جریان جنگ ۳۳ روزه لبنان نیز اتفاقات عجیبی روی داد که همه مصداق بارز امداد غیبی صابران و تقوا پیشگان است.

حاج ابوالقاسم یادآور شد: امروز که رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی با قریب به ۴ ماه جنایت و حمایت‌های دول غربی و دریافت بیشترین کمک‌های تسلیهاتی و قتل عام بیش از ۳۰ هزار زن و کودک، نتوانسته از پس یک گروه مجاهد بر آید، نشان دهنده امداد‌های غیبی است.

انتهای پیام
captcha