مردم شیراز چهارشنبه‌سوری را اصیل برگزار کردند
کد خبر: 4205356
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۸
عیدی‌پور:

مردم شیراز چهارشنبه‌سوری را اصیل برگزار کردند

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: امسال با همراهی مردم، رسانه، شورای اسلامی شهر، شهرداری، آموزش و پرورش و سایر ارگان‌های خدمات‌رسان شاهد اجرای دومین پویش بزرگ چهارشنبه‌سوری اصیل و کاهش 81 درصدی عملیات‌های حریق مرتبط با این روز در مقایسه با سال 1400 (قبل از اجرای پویش) و کاهش 55 درصدی در مقایسه با سال 1401 و اولین پویش بودیم.

هادی عیدی‌پور، رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، هادی عیدی‌پور، رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز امروز، 23 اسفند در جمع خبرنگاران در شیراز گفت: شهروندان شیرازی امسال نیز برای دومین بار با همراهی چهارشنبه سوری اصیل این رویداد را در مقایسه با سال‌های گذشته متفاوت تجربه کردند به این معنا که عملیات‌های چهارشنبه سوری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با کاهش81 درصدی در حوادث آتش سوزی و انفجار نسبت به سال های قبل از اجرای پویش ختم شد.

وی با اشاره به اینکه به رغم آماده باش کامل نیروهای عملیاتی در ایستگاه‌ها و نقاط مختلف شهر شیراز، زنگ تلفن ۱۲۵ کمتر شنیده شد، بیان کرد: در مقایسه با سال 1400 از 1300 مورد تماس با این سامانه، تماس‌های سال جاری در شب چهارشنبه سوری به 892 مورد کاهش یافت.

رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز با بیان اینکه شاهد کاهش 81 درصدی عملیات‌های چهارشنبه سوری بوده‌ایم، گفت: عملیات‌های حریق مرتبط با چهارشنبه آخر سال در سال 1400 تعداد 44 مورد بوده، در سال 1401 تعداد 18 مورد و در سال جاری1402 تعداد 8 مورد گزارش شده است که نشان می دهد در دو سال اجرای پویش چهارشنبه سوری اصیل با کاهش 81 درصدی عملیات مواجه بوده ایم و آژیر خودروهای آتش‌نشانی کمتر از سال‌های پیش در خیابان‌های مناطق مختلف شیراز به صدا درآمد.

وی با ابراز خرسندی از اینکه با همراهی مردم شریف و فهیم کلانشهر شیراز و سایر مجموعه ها توانستیم کاهش عملیات و تماس‌ها را داشته باشیم، افزود: اقدامات پیشگیرانه سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در گسترش اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌های مجازی، آنلاین و مکتوب، محیطی و رادیو و تلویزیون در قالب‌های مختلف و موضوعاتی آموزشی و آگاهی بخشی انجام شد.

عیدی‌پور ادامه داد: همکاری ویژه آموزش و پرورش در برگزاری دوره‌های آموزشی با حضور آتش‌نشانان در کلاس‌های درس، برگزاری همایش 1000 نفری دانش‌آموزی با دانش‌آموزان نواحی 4 گانه شیراز در این پویش، همراهی با فعالان فضای مجازی در تولید محتوای مرتبط با ذائقه و سلیقه نوجوانان و جوانان برای افزایش ایمنی، همکاری نیروهای آتش نشان داوطلب در دومین پویش چهارشنبه سوری اصیل، سطح کیفیت و اثرگذاری این پویش را افزایش داد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری شیراز همچنین با تاکید بر اینکه یکی از اهدف اصلی این سازمان در سال جدید نیز آگاهی‌بخشی، آموزش و فرهنگ‌سازی در حوزه‌های مختلف ایمنی به شهروندان شیراز در موضوعات مختلف است، افزود: امیدواریم با آگاهی بخشی و پیشگیری کمترین میزان حوادث را در موضوعات مختلف و مرتبط با این سازمان تجربه کنیم.

عیدی‌پور در پایان بیان کرد: نیروهای آتش نشانی همانند سال‌های گذشته در ایام نوروز ۱۴۰۳نیز به صورت ۲۴ ساعته آماده باش بوده و در کنار شهروندان شیراز و مسافران در کمپ‌های اسکان همراه آن‌ها خواهند بود.

انتهای پیام
captcha