شهادت یکی از فرماندهان نظامی حماس و افزایش شهدای غزه به ۳۱ هزار و ۲۷۲ تن
کد خبر: 4205313
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
در 159امین روز جنگ غزه

شهادت یکی از فرماندهان نظامی حماس و افزایش شهدای غزه به ۳۱ هزار و ۲۷۲ تن

درحالی که منابع خبری اعلام کردند هادی مصطفی از فرماندهان گردان‌های قسام، شاخه نظامی حماس در لبنان در حمله پهپادی رژیم صهیونیستی در جنوب این کشور به شهادت رسیده است وزارت بهداشت غزه آمار شهدا را 31272 نفر و شمار مجروحان را نیز 73024 اعلام کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: اشغالگران طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ کشتار در نوار غزه انجام دادند که ۸۸ شهید و ۱۳۵ مجروح برجای گذاشته است.

بنابر اعلام وزارت بهداشت فلسطین در غزه، شمار شهدای جنگ در غزه از هفتم اکتبر گذشته (15 مهر ماه/ آغاز عملیات طوفان الاقصی) تاکنون به 31272 نفر و شمار مجروحان نیز به 73024 نفر افزایش یافت.

با توجه به حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی، بیشتر شهدای فلسطینی را زنان، کودکان و سالخوردگان تشکیل می دهند.

همچنین بیش از 7000 نفر نیز همچنان مفقود و زیر آوار هستند.

منابع محلی نیز از شنیدن صدای انفجارهای مهیب در مناطق غربی شهر خان یونس در جنوب نوار غزه خبر دادند. رژیم اشغالگر در ادامه تجاوزات خود با گلوله باران و تیراندازی شدید خودروهای نظامی اشغالگران اطراف شهرک مسکونی حمد در شمال غربی شهر خان یونس را هدف قرار داد.

خبرنگار الجزیره همچنین گزارش داد که اجساد ۶ شهید از شهرک حمد در جنوب نوار غزه که در بمباران قبلی رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده بودند، پیدا شد.

همچنین تعداد شهدا در نتیجه حمله به خانه خانواده عواد در البریج در مرکز نوار غزه به هشت نفر افزایش یافت.

هلال احمر فلسطین نیز اعلام کرد که جسد ۶ شهید و ۹ مجروح خانواده الأطرش را از زیر آوار خانه ویران شده در دیرالبلاح بیرون آورده‌اند.

شهادت یکی از فرماندهان قسام در جنوب لبنان

در همین حال، شبکه ماهواره‌ای الاقصی اعلام کرد: هادی مصطفی از فرماندهان گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس در لبنان در حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به خودرویش در نزدیکی تقاطع الحوش در جاده صور به الناقوره در جنوب این کشور به شهادت رسیده است.

افزایش شهدای غزه به ۳۱ هزار و ۲۷۲ تن

جنبش حماس و گردان‌های القسام شهادت هادی علی محمد مصطفی را تسلیت گفتند.

پیش از این خبرنگار المیادین از شلیک راکت توسط پهپاد رژیم صهیونیستی به یک خودرو در ورودی اردوگاه «الرشیدیه» در جنوب شهر صور واقع در جنوب لبنان خبر داده بود.

ترور فرماندهان و اعضای ارشد گروه‌های مقاومت از جمله برنامه‌های اصلی ارتش رژیم صهیونیستی در فلسطین، لبنان و سوریه است.

انتهای پیام
captcha