مشارکت 950 هزار دانش‌آموز فارس برای پیشگیری از مخاطرات چهارشنبه آخر سال
کد خبر: 4204597
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸

مشارکت 950 هزار دانش‌آموز فارس برای پیشگیری از مخاطرات چهارشنبه آخر سال

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به در پیش‌ رو بودن چهارشنبه آخر سال از استفاده از ظرفیت 950 هزار نفری دانش‌آموزان این استان برای پیشگیری از مخاطرات چهارشنبه‌سوری و نهادینه کردن فرهنگ صحیح آن خبر داد.

همایش پیشگیری از مخاطرات چهارشنبه آخر سال، شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، فرشید قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش فارس امروز، 20 اسفندماه در همایش یک هزار نفری دانش‌آموزان شیراز با موضوع آموزش پیشگیری از مخاطرات چهارشنبه‌سوزی که در سایت آموزشی ایستگاه آتش‌نشانی ۱۴ شهرک والفجر شیراز برگزار شد، با اعلام این مطلب، فرهنگ‌سازی را یکی از موارد بسیار مؤثر برای کاهش خطرات چهارشنبه‌سوری دانست.

وی افزود: دانش‌آموزان با عنوان سفیر هدایت و آموزش می‌توانند با تلاش و فعالیت در بین همسالان و در سطح جامعه در تحقق سلامت و ایمنی این سنت باستانی مؤثر باشند.

قاسمی با بیان اینکه معلمان یکی از مؤثرترین قشرها در امر فرهنگ‌سازی جامعه از طریق آموزش به دانش‌آموزان هستند، از استفاده از ظرفیت 950 هزار نفری دانش‌آموزان این استان برای پیشگیری از مخاطرات چهارشنبه‌سوری و نهادینه کردن فرهنگ صحیح آن خبر داد.

وی با ترغیب دانش‌آموزان به رعایت نکات ایمنی در برنامه چهارشنبه‌سوری بیان کرد: دانش‌آموزان می‌توانند با تهیه فیلم از مراسم سنتی و ایمن چهارشنبه‌سوری و ساخت کلیپ یک دقیقه‌ای و ارسال آن در شبکه شاد، در پویش «پیشگیری از مخاطرات چهارشنبه‌سوری» مشارکت کنند و از جوایز مربوطه بهره‌مند شوند.

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش فارس نیز در این همایش اظهار کرد: بیش از یک هزار نفر از دانش‌آموزان پسر متوسطه اول از نواحی چهارگانه شیراز در این همایش آموزشی حضور دارند و به فراگیری آموزش‌های لازم می‌پردازند.

فاطمه قاسمی افزود: در این اجتماع یک هزار نفری دانش‌آموزان شاهد آموزش‌های عملی در خصوص چگونگی مواجهه با حوادث ناشی از چهارشنبه سوری فرا گرفتند.

وی با بیان اینکه در این همایش آتش‌نشانان با اجرای حرکاتی نمایشی عملیات امداد و نجات را برای دانش‌آموزان اجرا کردند، گفت: نحوه اطفای حریق، صعود و فرود آتش‌نشانان، استفاده از خاموش‌کننده‌های دستی، کمک به مصدومان و....، از جمله مواردی بود که در این همایش آموزشی به آن پرداخته شد.

قاسمی بیان کرد: در راستای ترویج فرهنگ پیشگیری از حوادث غیر مترقبه در مراسم چهارشنبه پایان سال و استفاده از ظرفیت سفیران سلامت دانش‌آموزی همایش چهارشنبه ایمن با شعار چهارشنبه‌سوری اصیل، شاد و سالم را با مساعدت شهرداری شیراز برگزار کردیم.

انتهای پیام
captcha