«چهارشنبه سوری اصیل» را در کنار محافل خانوادگی سپری کنید
کد خبر: 4204572
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸

«چهارشنبه سوری اصیل» را در کنار محافل خانوادگی سپری کنید

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز از اجرای دومین پویش «چهارشنبه‌سوری اصیل» خبر داد و خواستار برپایی مراسم چهارشنبه آخر سال بر اساس آیین‌های اصیل ایرانی شد.

هادی عیدی‌پور، رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، هادی عیدی‌پور، رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز امروز، 20 اسفندماه در نشست خبری با اصحاب رسانه در شیراز از برگزاری دومین پویش بزرگ «چهارشنبه سوری اصیل» خبر داد و گفت: در این راستا دستگاه‌های مختلفی پای کار آمده‌اند تا بتوانیم چهارشنبه‌ آخر سال بدون حادثه داشته باشیم.

وی با ابراز امیدواری از اینکه در چهارشنبه آخر سال شاهد هیچ حادثه ناگواری نباشیم، از شهروندان دعوت کرد تا در چهارشنبه پایانی سال در محفل‌های گرم خانوادگی حضور یافته و در پویش چهارشنبه‌های اصیل با  سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز همراهی داشته باشند.

عیدی‌پور افزود: مجموعه آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با شادی و امیدآفرینی در میان جامعه در مناسبت‌ها همراه است و از عموم مردم تقاضا داریم نسبت به رعایت موارد ایمنی در چهارشنبه آخر سال توجه ویژه ای داشته باشند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: به‌طور متوسط روزانه ۷۵۶ تماس با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی شیراز برقرار می‌شود که نسبت به سال گذشته رشد محسوسی را نشان می‌دهد.

وی با ارائه آمار و ارقامی پیرامون خدمات ارائه شده گفت: تعداد کل حوادث تا 15 اسفندماه سال 1402 بیش از 23 هزار و 500 مورد بوده است که آتش‌نشانان به آن‌ها رسیدگی کرده‌اند و نسبت به سال گذشته رشد 10 درصدی را نشان می‌دهد.

عیدی‌پور با اشاره به این موضوع که در تمامی کلانشهرها شاهد رشد حوادث بوده‌ایم، اظهار کرد: در سال جاری نزدیک به 276 هزار تماس تلفنی با مرکز 125 شیراز انجام شده است که نسبت به سال 1401 رشد 17درصدی را نشان می‌دهد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز همزمانی بهار قرآن و عید نوروز را فرصتی برای خدمتگذاری مطلوب به شهروندان برشمرد و اظهار کرد: دامنه خدمات آتشنشانی در سنوات اخیر افزایش چشمگیری داشته و افزایش آمار تماس شهروندان نیز به همین دلیل بوده است.

عیدی‌پور از ارتقای آمادگی آتش‌نشانان به‌مناسبت عید نوروز و میزبانی از زائران سومین حرم اهل بیت(ع)  خبر داد و افزود: امیدواریم با افزایش آگاهی‌های عمومی شاهد نوروزی بدون حادثه و ایمن باشیم.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی پویش‌های شهروندی نقش ارزندی در کاهش سوانح و حوادث داشته است، بیان کرد: با اجرای پویش «نجات طبیعت» شاهد کاهش آتش‌سوزی‌ها در ارتفاعات و مراتع و بودیم.

رئیس سازمان آتش‌ نشانی شیراز از همکاری‌های رسانه‌ها در راستای ارتقای آگاهی‌های عمومی قدردانی کرد و افزود: به منظور فرهنگ‌سازی و افزایش موارد پیشگیرانه می‌توانیم قدم‌های استواری در راستای کاهش حوادث برداریم.

یادآور می‌شود، در پایان این نشست خبری رویداد آموزشی فرهنگی با موضوع ایمنی در چهارشنبه‌سوری با شرکت یک هزار دانش‌آموز از نواحی چهارگانه آموزش و پرورش شیراز در سایت آموزشی تاکتیک ایستگاه 14 آتش‌نشانی برگزار شد.

انتهای پیام
captcha