سخاوت دانش‌آموزان در آزادسازی زندانیان غیرعمد در مرودشت
کد خبر: 4204417
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۵

سخاوت دانش‌آموزان در آزادسازی زندانیان غیرعمد در مرودشت

در پویش «جای زندانی غیر عمد در زندان نیست»، دانش‌آموزان یک مدرسه در شهرستان مرودشت، با اختصاص پول تو جیبی‌های و کمک‌های خود طی یک سال گذشته موفق شدند ۴ زندانی جرائم غیر عمد را از زندان آزاد کرده و به جامعه و کانون خانواده بازگردانند.

تجلیل از دانش آموزان با سخاوت، مرودشتبه گزارش ایکنا از فارس، علی اکبر منصوری، رئیس اداره فرهنگی و تربیتی اداره‌کل زندان‌های استان فارس در مراسمی که امروز، 19 اسفندماه با هدف تجلیل از دانش‌آموزان و اولیای خیر آنان در دانشگاه آزاد سما مرودشت تشکیل شد، گفت: در اقدام شایسته مجموعه آموزشی و دانشگاهی سما مرودشت و همچنین کمک ستاد دیه استان، یک مادر و سه پدر بدست که به سبب جرائم غیر عمد مالی در زندان بودند به دست دانش‌آموزان از زندان آزاد شده و به جامعه بازگشتند.

وی بیان کرد: زندانیان جرائم غیر عمد در وقوع جرم انگیزه عمد و مجرمانه نداشته‌اند و از سر اتفاق به زندان افتاده‌اند لذا واجد شرایط برخورداری از کمک‌های خیرین به‌منظور کسب آزادی و حضور در کنار خانواده خود هستند.

سیروس فارسی، رئیس دانشگاه آزاد سما مرودشت نیز در این مراسم گفت: در پویش «جای زندانی جرایم غیرعمد در زندان نیست»، ما شاهد حس انسان‌دوستی دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان و تبلور احساس مسئولیت اجتماعی آنان نسبت به رفع گرفتاری انسان‌های نیازمند بودیم و این اقدام شایسته به دست آینده‌سازان این مملکت انجام شد.

وی افزود: در نظر داریم از طریق آموزش و پرورش شهرستان مرودشت و همچنین نهاد امام جمعه و فرمانداری نسبت به فرهنگ‌سازی این سنت حسنه و مشارکت دانش‌آموزان در حوزه مسئولیت اجتماعی و ترویج شهروندمداری، تداوم آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد توسط دانش‌آموزان را دنبال کنیم.

زارع، رئیس مدرسه سما شهرستان مرودشت نیز گفت: هدف ما صرفاً آزادی یک مادر محکوم غیر عمد جرائم مالی در زندان بود اما با استقبال شایان توجه دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان و همچنین خیرین، بیش از 70 میلیون تومان کمک جمع‌آوری شد که با مساعدت ستاد دیه فارس، موجبات آزادی یک مادر و سه پدر از زندان فراهم شد و امروز در راستای توسعه این سنت و فرهنگ‌سازی آن، شاهد مراسم تجلیل از دانش‌آموزان خیر و اولیای آنان هستیم.

انتهای پیام
captcha