۷۲ محفل قرآنی و ۱۹ ترتیل‌خوانی در بقاع شاخص گیلان برگزار می‌شود
کد خبر: 4204353
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
در ایام ماه رمضان

۷۲ محفل قرآنی و ۱۹ ترتیل‌خوانی در بقاع شاخص گیلان برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف گیلان از اجرای طرح‌های قرآنی در ایام ضیافت الهی خبر داد و گفت: در ماه مبارک رمضان ۷۲ محفل انس با قرآن کریم و ۱۹ جلسه ترتیل‌خوانی با حضور قاریان بین‌المللی، کشوری و استانی در بقاع شاخص مجری طرح در استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان امروز، 19 اسفندماه در جمع خبرنگاران با اشاره به تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن، اظهار کرد: طرح نوروزی آرامش بهاری و ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان به‌صورت همزمان از 22 اسفندماه تا 23 فروردین 1403، پایان تعطیلات عید سعید فطر در 425 بقعه متبرکه گیلان برگزار می‌شود.

وی افزود: فضاسازی محیطی، مراسم تحویل سال نو، اقامه نماز جماعت، برپایی خیمه معرفت، حضور مبلغ اعزامی و بومی، آیین جزء‌خوانی قرآن کریم، جلسه تفسیر قرآن کریم، محفل انس با قرآن کریم و دعاخوانی و مناجات از برنامه‌های بقاع متبرکه در ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به برپایی خیمه معرفت در 50 بقعه شاخص گیلان گفت: غرفه پاسخگویی به سؤالات شرعی، مشاوره با اولویت خانواده، جمعیت و فرزندآوری و کودک و نوجوان، آموزش احکام نماز، نقاشی و چند رسانه‌ای در این خیمه‌ها تدارک دیده شده است.

تدینی با بیان اینکه زائرسراها و امکانات اقامتی بقاع متبرکه در گیلان آماده پذیرایی از زائران و مسافران نوروزی است، تصریح کرد: فضاسازی محیطی متناسب با ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در تمامی بقاع مجری طرح و نصب تابلوهای نمایشگاهی در 47 صحن بقاع مجری طرح انجام خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از تبلیغ طرح‌های قرآنی «من قرآن را دوست دارم» و «زندگی با آیه‌ها» در ایام برگزاری طرح‌های آرامش بهاری و ضیافت الهی خبر داد و بیان کرد: برنامه‌های با نشاط معارفی در شب‌های ماه مبارک رمضان، استفاده از گروه سرود، اجرای نمایش عروسکی با استفاده از ظرفیت مبلغین توانمند در حوزه کودک و نوجوان، اجرای مسابقات فرهنگی، سخنرانی کوتاه تصویری، نورافشانی در اعیاد و مولودی‌خوانی از دیگر برنامه‌های بقاع متبرکه در ایام ماه مبارک رمضان است.

وی با بیان اینکه کرسی‌های تفسیر قرآن کریم با استفاده از اساتید تفسیر اعزامی از حوزه علمیه قم و استفاده از ظرفیت نمایندگان ولی فقیه در استان و ائمه جمعه در هفت بقعه متبرکه دایر است، گفت: در ماه مبارک رمضان 72 محفل انس با قرآن کریم و 19 جلسه ترتیل‌خوانی با حضور قاریان بین‌المللی، کشوری و استانی در بقاع شاخص مجری طرح برگزار و از شبکه استانی پخش می‌شود.

تدینی بیان کرد: ترویج فرهنگ اطعام و برپایی سفره‌های افطاری ساده از عواید موقوفات و مشارکت خیرین، برگزاری ویژه برنامه «خدیجه مادر امت» مطابق با دهم ماه رمضان، برگزاری جشن ولادت امام حسن مجتبی(ع) و برپایی کاروان‌های شادی و جشن و سرور و اجرای برنامه مولودی با عنوان «نسیم کرامت» در بقاع شاخص مجری طرح تدارک دیده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان تصریح کرد: برگزاری مراسم احیای شب‌های قدر و عزاداری شهادت امیرمؤمنان علی(ع) و پیش‌بینی فضای مناسب برای حضور زائران و مجاورین در کنار برپایی راهپیمایی روز قدس و اقامه نماز عید فطر از مهمترین برنامه‌های بقاع متبرکه مجری طرح ضیافت معنوی در گیلان است؛ همچنین 40 مبلغ اعزامی و 350 بومی مبلغ در برگزاری این دو طرح با اوقاف گیلان همکاری می‌کنند.

انتهای پیام
captcha