برگزاری مسابقات حفظ قرآن لیبی در ماه مبارک رمضان
کد خبر: 4204077
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۷

برگزاری مسابقات حفظ قرآن لیبی در ماه مبارک رمضان

وزارت فرهنگ لیبی مسابقات ملی حفظ قرآن کریم این کشور را در ماه مبارک رمضان برگزار می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از بوابه الوسط، کمیته مقدماتی مسابقات حفظ قرآن کریم لیبی اولین جلسه خود را در محل دفتر وزارت فرهنگ این کشور با حضور اعضای کمیته برگزار و آخرین اقدامات لازم را بررسی کرد. 

به گزارش وب سایت وزارت فرهنگ لیبی در این جلسه مهم‌ترین پیشنهادهای ارائه شده از سوی اعضای کمیته مقدماتی در خصوص انتخاب شرکت‌کنندگان، شرایط شرکت در مسابقات، تعیین رده‌های سنی، جوایز تخصیصی و تشکیل کمیته‌های داوری مورد بررسی قرار گرفت.

کمیته مقدماتی اعلام کرد که این مسابقات قرآنی از بیستم تا بیست و ششم ماه مبارک رمضان در سالن القبة الفلكية در طرابلس پایتخت این کشور برگزار می‌شود.

مردم لیبی توجه خاصی به حفظ قرآن کریم دارند. محمد شریف، دبیرکل انجمن دعوت اسلامی لیبی می‌گوید: دست‌کم یک پنجم مردم لیبی، قرآن کریم را کاملا حفظ هستند. همچنين اکثر مردم لیبی بخش‌های زیادی از قرآن را حفظ هستند.

وی افزود: دولت لیبی به حفظ قرآن توجه ویژه‌ای دارد و هر کسی که قرآن حفظ می‌کند، امکان ندارد که مدرک دانشگاهی به وی ندهند و حداقل اين فرد اجازه تحصیل در دانشگاه را به دست می‌آورد. دبیرکل انجمن دعوت اسلامی تأکید کرد: از اولویت‌های پذیرش کارمند در این کشور، حافظ بودن قرآن است.

گفتني است، لیبی تاكنون هفت بار رتبه اول را در میان 86 کشور در مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن کریم دبی که هرساله در ماه رمضان برگزار می‌شود، به دست آورده است.

انتهای پیام
captcha