پیش‌نشست همایش ملی «نقش اطلاعات در دفاع مقدس» در شیراز برگزار می‌شود
کد خبر: 4203934
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۵

پیش‌نشست همایش ملی «نقش اطلاعات در دفاع مقدس» در شیراز برگزار می‌شود

پیش‌نشست همایش ملی «نقش اطلاعات در دفاع مقدس» در روز 19 اسفندماه جاری به‌همت دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی، پژوهشگاه اطلاعات، اندیشکده مطالعات راهبردی کریمه، رصدنامه تحولات راهبردی بین‌الملل و پژوهشنامه تاریخ سیاست و رسانه در شیراز برگزار می‌شود.

پیش‌نشست همایش ملی «نقش اطلاعات در دفاع مقدس»، شیرازمجتبی اشرافی، دبیر علمی پیش‌نشست همایش ملی «نقش اطلاعات در دفاع مقدس» در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، گفت: پیش‌نشست همایش ملی «نقش اطلاعات در دفاع مقدس» در روز 19 اسفندماه جاری به‌همت دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی، پژوهشگاه اطلاعات، اندیشکده مطالعات راهبردی کریمه، رصدنامه تحولات راهبردی بین‌الملل و پژوهشنامه تاریخ سیاست و رسانه در شیراز برگزار می‌شود.

وی در رابطه با زمان برگزاری همایش اصلی بیان کرد: همایش ملی نقش اطلاعات در دفاع مقدس،  بناست در سال آینده و با حضور اساتید و پژوهشگران دانشگاهی داخلی و خارجی برگزار شود.

اشرافی اظهار کرد: در پیش‌نشست شیراز، آثار تالیفی و پژوهش‌های انجام شده در زمینه اطلاعاتی و عملیاتی دفاع مقدس و خاصه نقش اطلاعات در هشت سال جنگ تحمیلی بررسی خواهد شد که در این زمینه، با دعوت از اصحاب علم و اندیشه و افراد صاحب‌نظر در حوزه گفتمانی دفاع مقدس و یادگاران این برهه مهم از حیات تاریخی ایران، درصدد هستیم فصلی نو در پژوهش تاریخ شفاهی ایران، باز کنیم و دانش‌های ضمنی و تجارب زرمندگان هشت سال دفاع مقدس در این زمینه را به دانشی آشکار، برمبنای نظریات رایج علمی و قابل تعریف و تبیین تبدیل کنیم.

وی اظهار کرد: این پیش‌نشست به صورت حضوری و مجازی و با سخنرانی اساتید و پژوهشگران حوزه دفاع مقدس، تبلیغات و رسانه در سالن همایش‌های اندیشکده مطالعات راهبردی کریمه شیراز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha