آزمون نهایی مسابقات قرآنی «امت واحده» برگزار شد
کد خبر: 4203199
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
در حرم بانوی کرامت

آزمون نهایی مسابقات قرآنی «امت واحده» برگزار شد

آزمون نهایی اولین دوره از مسابقات قرآنی «امت واحده» با شرکت 400 نفر از اتباع 14 کشور در پنج رشته حفظ و قرائت زیر 16 سال و پنج رشته حفظ و قرائت بالای 16 سال در دو بخش بانوان و آقایان در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

آزمون نهایی مسابقات قرآنی «امت واحده»به گزارش ایکنا از قم، به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، مسابقات قرآنی «امت واحده» در رشته‌های حفظ و قرائت ویژه بانوان و آقایان اتباع ساکن ایران در دو مقطع زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال به همت مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌ بیت(ع) برگزار شد.

شرکت‌کنندگان در مقطع بالای ۱۶ سال در رشته‌های حفظ ۱۰، ۲۰ و ۳۰ جزء و قرائت تحقیق و ترتیل و شرکت‌کنندگان در مقطع زیرا ۱۶ سال در رشته‌های حفظ ۳، ۵ و ۱۰ جزء و قرائت ترتیل و تحقیق تقلیدی در این مسابقات شرکت کردند.

این مسابقات به‌منظور افزایش انگیزه و مهارت‌های قرآنی اتباع ساکن ایران برای اولین‌ بار در کشور برگزار شد و ثبت‌نام‌کنندگان پس از راستی‌آزمایی در یک مرحله در روزهای ۹ و ۱۰ اسفندماه با یکدیگر به رقابت پرداختند.

در مجموع ۶۰۰ نفر از اتباع ساکن ایران در همه رشته‌ها برای مرحله مقدماتی این مسابقات نام‌نویسی کردند که ۴۰۰ نفر پس از راستی‌آزمایی به مرحله نهایی راه یافتند و از میان این افراد به نفرات اول تا سوم هر رشته در دو بخش بانوان و آقایان جوایزی اهدا خواهد شد.

در این مسابقات شرکت‌کنندگانی از کشورهای افغانستان، پاکستان، هندوستان، چاد، نیجریه، لبنان، آذربایجان، عربستان، تاجیکستان، ایرلند، اندونزی، عراق، انگلستان و تانزانیا به رقابت پرداختند و مراسم اختتامیه این مسابقات پنجشنبه، ۱۷ اسفندماه جاری با حضور شخصیت‌های قرآنی استان قم و مسئولان فرهنگی حرم مطهر در شبستان حضرت زهرا(س) برگزار خواهد شد.

یادآور می‌شود، این مسابقات با همکاری مؤسسه دارالشهید حبیب‌المظاهر الاسدی از کشور کویت برگزار شده و تمامی مراحل این مسابقه به‌صورت مجازی و آنلاین است.

انتهای پیام
captcha