میزبان مرحله کشوری شانزدهمین مسابقات «مدهامّتان» تعیین شد
کد خبر: 4202237
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲

میزبان مرحله کشوری شانزدهمین مسابقات «مدهامّتان» تعیین شد

معاون فرهنگی ـ هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور با اشاره به برگزاری مرحله کشوری شانزدهمین دوره مسابقات «مدهامّتان» گفت: این دوره با حضور ۲۸۰ نفر از برگزیدگان مرحله استانی، از ۱۲ تا ۱۴ اسفندماه به میزبانی سنندج برگزار می‌شود.

مهدی مقدم، معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور

مهدی مقدم، معاون فرهنگی ـ هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به برگزاری مرحله کشوری شانزدهمین دوره مسابقات قرآن کریم «مدهامّتان» گفت: این دوره از ۱۲ تا ۱۴ اسفندماه به میزبانی شهر سنندج برگزار می‌شود. در مرحله استانی بیش از ۱۸ هزار نفر، شرکت کردند و در نهایت ۲۸۰ نفر به مرحله کشوری راه یافتند که از این تعداد، ۲۰۰ نفر آقا هستند.

معاون فرهنگی ـ هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور بیان کرد: این مسابقات در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی، مفاهیم، قرائت ترتیل، حفظ کل، حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم، اذان، مکبّری، قرائت نماز، استعدادیابی، معارف اهل‌بیت(ع)، و در بخش ویژه کانونی در رشته‌های طرح مسجد پایگاه قرآنی، طرح تلاوت نور، تولیدات هنری برپا می‌شود.

مقدم گفت: جشنواره «مدهامتان» امروز شور و نشاط خاصی را برای بچه‌های مسجدی ایجاد کرده است و در این دوره تقریبا از تمام استان‌ها شرکت‌کننده داشتیم و منتخبان استان‌ها سه روز میهمان شهر سنندج خواهند بود.

وی با اشاره به برنامه‌های جانبی این مسابقات گفت: برنامه جانبی مسابقات، برگزاری محفل انس با قرآن با هدف دعوت از تمامی شیعیان و اهل تسنن استان در قالب طرح مسجد، پایگاه قرآن در یکی از مساجد سنندج برگزار می‌شود و در حاشیه این برنامه تولیدات و فعالیت‌های هنری ـ قرآنی را نیز در معرض نمایش می‌گذاریم.

معاون فرهنگی ـ هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور درباره تفاوت این دوره با سایر دوره‌ها گفت: تاکید بر حضور نوجوانان یکی از مهمترین تفاوت‌های این دوره با سایر ادوار است، چراکه در دور‌ه‌های قبل به دلیل کرونا امکان حضور بچه‌های زیر ۱۶ سال را نداشتیم و در این دوره مورد فراهم شده است.

انتهای پیام
captcha