جشنواره شعر و موسیقی «ظهور باران» برگزار شد
کد خبر: 4202132
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳

جشنواره شعر و موسیقی «ظهور باران» برگزار شد

جشنواره شعر و موسیقی «ظهور باران» با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی و با معرفی افراد برگزیده در شهرستان الیگودرز برگزار شد.

جشنواره شعر و موسیقی «ظهور باران» در الیگودرزبه گزارش ایکنا از لرستان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، جشنواره شعر و موسیقی «ظهور باران» با حضور حجت‌الاسلام سرلک، امام جمعه الیگودرز، حبیب جمشیدی، معاون توسعه و منابع انسانی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، سرهنگ اسدالهی، فرمانده نیروی انتظامی، پیرحیاتی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی الیگودرز، رؤسای دانشگاه علمی و کاربردی و دانشکده پرستاری، احمدی، معاون آموزش و پرورش شهرستان الیگودرز، هفتم اسفندماه در تالار کمال مجتمع فرهنگی هنری سیمرغ اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی الیگودرز برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام سرلک، امام جمعه الیگودرز در سخنانی بر اجرای جشن‌های باشکوه اعیاد شعبانیه و برنامه‌های مبتنی بر فرهنگ انتظار و مهدویت تأکید کرد و گفت: نیمه شعبان از مهمترین اعیاد جهان است و آینده عالم متعلق به مستضعفان خواهد بود. 

وی گفت: فرهنگ مهدویت یک فرهنگ جهانی است، که امید به آینده را در دل‌ها زنده نگه خواهد داشت، بنابراین این عید بزرگ باید باشکوه برگزار شود.

سرلک الگوبرداری از زندگی پربرکت امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل العباس(ع) و امام زین‌العابدین(ع) را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: زندگی ائمه اطهار(ع) و سیره آنان باید در تمام مراحل سرمشق زندگی ما مسلمانان قرار گیرد تا زمینه بسط و گسترش سبک زندگی اسلامی در دنیا فراهم شود. 

امام جمعه الیگودرز گفت: حضور مردم در انتخابات تأثیر مستقیمی بر شکل‌گیری آینده نظام سیاسی کشور دارد و مردم می‌توانند در تصمیم‌گیری حوزه مملکت البته با انتخاب افراد اصلح و توانمند در عرصه‌های مختلف نقش مهمی داشته باشند.

وی حضور و مشارکت در انتخابات را یک وظیفه شرعی برای همه شهروندان برشمرد و اظهار کرد: هر فردی از جامعه باید فارغ از نگاه سیاسی و قبیله‌ای، فردی که شاخصه‌های لازم را برای قانونگذاری داشته باشد انتخاب کند. 

در ادامه نیز ابوذر پیرحیاتی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی الیگودرز ضمن تبریک اعیاد شعبانیه با بیان اینکه نیمه شعبان بهترین فرصت برای تقویت باورهای مذهبی و زدودن انحرافات و خرافات و توجه قلبی مردم به انتظار فرج است، افزود: توجه جامعه اسلامی به آینده روشن و ظهور موعود آخرالزمان(عج) موجب ایجاد امید در زندگی مردم و خوش بینی نسبت به آینده شده است. 

وی همچنین به رویداد بزرگ ملی در 11 اسفندماه، روز انتخابات مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش رسانه‌ها در افرایش مشارکت مردم اظهار کرد: ایجاد خوش‌بینی و امید نسبت به آینده و تلاش در جهت رفع شبهات نسبت به اصل انتخابات از جمله وظایف اهالی رسانه است، رسانه مهمترین ابزار جهت شفاف‌سازی و آگاه‌سازی در راستای جهاد تبیین است.

انتهای پیام
captcha