هشتمین همایش سلامت معنوی اسلامی به کار خود پایان داد
کد خبر: 4201530
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
در قم

هشتمین همایش سلامت معنوی اسلامی به کار خود پایان داد

هشتمین همایش سلامت معنوی اسلامی با سخنرانی علیرضا مرندی، رئیس فرهنگستان علوم پزشکی و تقدیر از نفرات برتر به کار خود پایان داد.

به گزارش ایکنا از قم، هشتمین همایش سلامت معنوی اسلامی به همت فرهنگستان علوم پزشکی و با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی قم، امروز 4 اسفندماه در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بعد از سه روز فعالیت و ارائه مقاله به کار خود پایان داد.
 
علیرضا مرندی، رئیس فرهنگستان علوم پزشکی با بیان اینکه در اول انقلاب هیچ روزنامه‌ای در آمریکا حاضر نشد دیدگاه‌های جمهوری اسلامی را به چاپ برساند، اظهار کرد: این آزادی که می‌گویند فقط به نوعی شعار و تبلیغات است و در عمل دستور دولت است که چه مطلبی چاپ شود و آیا علیه شاه موضع بگیرند یا نگیرند.
 
وی با بیان اینکه مهمترین نشریات پزشکی برای دشمنان نظام عکس چاپ کردند، ولی ما هرچه از فرهنگستان و دانشگاه به آن‌ها نوشتیم که این مجله نظرات موافق و مخالف را بنویسند قبول نکردند افزود: حتی رسانه‌های پزشکی آن‌ها که قرار نیست سیاسی باشد هرچه علیه جمهوری اسلامی باشد را از زبان ایرانی‌های ضد انقلاب منتشر می‌کنند و هیچ مجله‌ای مطلبی که ذره‌ای به آمریکا نقد وارد کن را چاپ نمی‌کند.
 
رئیس فرهنگستان علوم پزشکی در زمینه سلامت معنوی بر آموزش از سنین کودکی برای سلامت معنوی جامعه تأکید کرد و گفت: ما در این زمینه از ارائه راهکار‌های روحانیت و حوزه‌های علمیه و همه صاحب نظران استقبال می‌کنیم. 
 
وی با بیان اینکه پیاده کردن سلامت معنوی در ذهن خانواده باید از دغدغه‌های مهم فعالان عرصه سلامت باشد گفت: باید با راهنمایی روحانیت در بعد سلامت معنوی کاری کنیم که مردم ما از نظر اعتقادی محکم شوند و به آنچه در قرآن و روایات است عمل کنند تا آسیبی به جامعه ما نرسد. 
 
مرندی در پایان با تقدیر از همه کسانی که در مسیر ترویج سلامت معنوی تلاش می‌کنند، گفت: ما در این مسیر علیرغم همه مشکلات و موانعی که وجود دارد ناامید نیستیم و تلاش می‌کنیم تا بتوانیم در برابر خداوند پاسخگو باشیم.
 
یادآور می‌شود، در پایان از اساتید و دانشجویان برتر در زمینه سلامت معنوی تقدیر به عمل آمد.
انتهای پیام
captcha