کوچکترین قرآن چاپی دنیا رونمایی می‌شود
کد خبر: 4200851
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳

کوچکترین قرآن چاپی دنیا رونمایی می‌شود

کوچکترین قرآن چاپی دنیا روز اول اسفندماه در پنجمین روز برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن ایران رونمایی می‌شود.

کوچکترین قرآن چاپی دنیا رونمایی می‌شود

به گزارش خبرنگار ایکنا، همزمان با آخرین روز چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران از کوچکترین قرآن چاپی موجود در ایران که بین 150 تا 200 سال قبل چاپ شده است طی مراسمی رونمایی خواهد شد.

عقیل رفیعی، دارنده این قرآن در حاشیه چهارمین روز مسابقات بین‌المللی قرآن ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، گفت: این قرآن کریم را حدود 20 سال قبل از پدرم هدیه گرفته‌ام، ایشان هم این کتاب را از عموی خودشان هدیه گرفته بودند.

وی با اشاره به اینکه نسب ما همه روحانی و در اصطلاح قدیمی «ملا» بوده‌اند، افزود: در گذشته به کسانی که سواد قرآنی داشته‌اند، ملا خطاب می‌شده است. این افراد سواد خواندن و نوشتن نداشتند، اما می‌توانستند قرآن را بخوانند یا اصطلاحاً سوادقرآنی بوده‌اند. 

رفیعی تصریح کرد: این قرآن از نسل‌ها قبل به دست من رسیده و از حدود بیست سال قبل از آن مراقبت می‌کنم. بر اساس تشخیص کارشناسان این قرآن 150 سال قدمت دارد. بر اساس آنچه شنیده شده است از این کتاب 10 نسخه در مصر چاپ شده و در حال حاضر تنها نسخه موجود همین قرآن است که قرار است، رونمایی شود.

وی در مورد وضعیت نگهداری این قرآن، اظهار کرد: این قرآن از قدیم الایام در یک محفظه فلزی نقره‌ای محفوظ بوده و یکی از دلایلی که تا کنون محفوظ مانده و ورقه‌های آن سالم مانده است نگهداری در همین محفظه است. البته جلد این قرآن موجود نیست. 

رفیعی در پاسخ به این سوال که قصد اهدای این قرآن به موزه را دارید یا آن را نگهداری خواهید کرد؟ گفت: تصمیم گرفته‌ام تا به وظیفه خودم در نگهداری از این قرآن ادامه دهم. 

انتهای پیام
captcha