ارسال بیش از ۱۷۰ اثر به جشنواره «کتاب قرآنی سال»
کد خبر: 4200656
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷

ارسال بیش از ۱۷۰ اثر به جشنواره «کتاب قرآنی سال»

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با بیان اینکه جشنواره کتاب قرآنی سال امیدی در دل جامعه قرآنی کشور ایجاد کرد، گفت: ۱۷۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که در ارزیابی نهایی پنج اثر و یک رساله دکتری برگزیده و انتخاب شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد نقیب، رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم،به گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد نقیب، رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در آیین اختتامیه چهارمین دوره جشنواره «کتاب قرآنی سال دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم» که امروز، ۳۰ بهمن‌ماه در دانشکده علوم قرآنی این دانشگاه برگزار شد، ضمن عرض خیرمقدم به میهمانان این مراسم بیان کرد: جای خالی معرفی مباحث و آثار قرآنی کاملاً احساس می‌شد. بنابراین دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم از سال ۹۸ به دنبال برپایی کتاب سال قرآنی بود.

وی ادامه داد: عده‌ای بر این باور بودند که زمانی که همایش کتاب سال حوزه در کشورمان برگزار می‌شود، برپایی چنین مراسمی ضرورت ندارد، در حالی که دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم به این منظور که فعالیت‌های قرآنی به شکل مستقل دیده شود این اقدام را انجام داده است.

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم افزود: قریب به ۳۸ اثر در سال ۹۹ و ۶۰ اثر در سال ۱۴۰۰ و ۱۵۶ اثر در سال ۱۴۰۱ به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد؛ امسال بیش از ۱۷۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و رساله دکتری در امور قرآنی هم به جشنواره امسال افزوده شد.

نقیب اظهار کرد: همایش کتاب قرآنی سال امیدی در دل جامعه قرآنی کشور ایجاد کرد و دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم به‌عنوان عهده‌دار این مسئولیت، قدم کوچکی برای قرآن برداشت.

وی ادامه داد: حدود ۲۰ اساتید در ارزیابی کتب و رساله‌های دکتری یاری‌رسان دانشگاه بودند و داوری و ارزیابی طی سه مرحله انجام شده است و از میان ۱۷۰ اثر در مرحله اول ۳۰ اثر انتخاب شد و پس از ارزیابی مجدد حدود ۱۸ اثر، بیشترین امتیاز را دریافت کرده و در ارزیابی نهایی پنج اثر و یک رساله دکتری برگزیده و انتخاب شد.

نقیب گفت: اهدای جایزه به نفر اول برگزیده این جشنواره در آیین اختتامیه مسابقات قرآن کریم چهارشنبه، دوم اسفندماه توسط رئیس‌جمهور انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: جامعة‌المصطفی(ص)، جامعة‌الزهرا(س)، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، جهاددانشگاهی، دانشگاه رضوی، دانشگاه میبد و بسیاری از نهاد‌ها و مراکز علمی و پژوهشی به دبیرخانه این جشنواره اثر ارسال کردند و این بیانگر مطرح شدن این جشنواره در سطح کشور است.

انتهای پیام
captcha