فعالیت‌های قرآنی در مساجد احیا شود
کد خبر: 4200540
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۹
معاون فرهنگی ارشاد لرستان:

فعالیت‌های قرآنی در مساجد احیا شود

محمد لروند با اشاره به اینکه مساجد پایگاه امور قرآنی هستند، گفت: اجرای طرح «مسجد، پایگاه قرآن» از سوی ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، گامی مؤثر در راستای بازگشت فعالیت‌های قرآنی به مساجد است.

محمد لروند، معاون فرهنگی، رسانه و مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد لرستان، محمد لروند، معاون فرهنگی، رسانه و مطبوعات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در آیین رونمایی از سایت اختصاصی طرح «مسجد، پایگاه قرآنی» استان لرستان که با حضور جمعی از فعالان قرآنی در ارشاد استان برگزار شد، گفت: مسجد علاوه بر مرکزیت برای عبادت، محلی برای نشان دادن اتحاد و هماهنگی امت، تمسک جمعی به حبل‌الله برای رسیدن به اهداف الهی و انسانی، مرکزی برای حکومت و پس از آن مکانی برای تعلیم و تربیت است.

وی با تأکید بر ضرورت رفع مشکلات مساجد و احیای جایگاه مساجد افزود: همراهی و همفکری ادارات و نهادهای فرهنگی و قرآن و متولیان مساجد در راستای احیای جایگاه مساجد ضروری است.

مدیر امور قرآنی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اینکه مساجد پایگاه امور قرآنی هستند، اضافه کرد: اجرای طرح «مسجد، پایگاه قرآن» از سوی ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، گامی مؤثر در راستای بازگشت فعالیت‌های قرآنی به مساجد است.

لروند با اشاره به فعالیت مؤسسات قرآنی در محیطی خارج از مساجد ادامه داد: باید با همکاری نهادهای متولی در مساجد، فعالیت‌های قرآنی، دینی و فرهنگی در محیط مساجد برگزار شود.

وی همچنین با تأکید بر ضرورت پیوند بین مساجد و مدارس افزود: حضور دانش‌آموزان مدارس در جوار مساجد، بستری برای جذب این قشر به مساجد و برنامه‌ریزی در راستای مقابله با توطئه‌های دشمنان خواهد بود.

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه مساجد پایگاه اصلی امور تربیتی هستند، اظهار کرد: مسجد مرکز آموزش معارف دین و تربیت و پرورش مردم در پرتو بندگی و قرب خداوند است.

در ادامه این نشست، دیگر نمایندگان دستگاه‌های دینی و فرهنگی استان و فعالان قرآنی با بیان دغدغه‌های خود در حوزه مساجد، بر ضرورت رفع مشکلات مساجد و تقویت همفکری بین ارکان فعال در مساجد تأکید کردند.

انتهای پیام
captcha