اجرای 10 قاری، حافظ و مرتّل در سومین روز مسابقات بین‌المللی قرآن
کد خبر: 4200520
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱

اجرای 10 قاری، حافظ و مرتّل در سومین روز مسابقات بین‌المللی قرآن

سومین روز مسابقات بین‌المللی قرآن در بخش آقایان از بعدازظهر امروز آغاز می‌شود و طی آن 10 شرکت‌کننده در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و حفظ کل قرآن به روی جایگاه می‌روند.

اجرای 10 قاری، حافظ و مرتل در سومین روز مسابقات بین‌المللی قرآن

به گزارش ایکنا، نوبت بعدازظهر سومین روز چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران در بخش آقایان از ساعت 15 امروز 29 بهمن‌ماه با اجرای 10 شرکت‌کننده شامل چهار متسابق در بخش دانش‌آموزی و شش شرکت‌کننده در بخش بزرگسالان آغاز می‌شود.

در این روز ابتدا شرکت‌کنندگان بخش دانش‌آموزی به روی جایگاه می‌روند. در این بخش ابتدا محمد نوید در رشته حفظ کل قرآن کریم از کشور پاکستان به روی صحنه می‌رود و در ادامه امیرحسین نبی‌زاده در رشته قرائت از کشور افغانستان، عبدالله عبداللهی گیرای در رشته حفظ کل قرآن از کشور نیجریه و احمد ابرار در رشته قرائت از کشور مالزی به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید می‌پردازند.

در ادامه و پس یک میان‌برنامه نوبت به شرکت‌کنندگان بخش بزرگسال خواهد رسید. در این بخش ابتدا عبیدالله بوبکرانغو از کشور نیجر در رشته حفظ کل قرآن کریم به سوالات هیئت داوران پاسخ می‌دهد.

در ادامه مهدی شمعونی از کشور لبنان در رشته قرائت، عبدالمنان احمد فوزی از کشور اندونزی در رشته ترتیل، درامی اسماعیلی از کشور ساحل عاج در رشته حفظ کل قرآن، مصطفی برانون از کشور تایلند در رشته قرائت و بلال الشیخ خالد از کشور سوریه در رشته ترتیل به اجرای برنامه می‌پردازند.

در این روز نیز همچون روزهای گذشته از قاریان بین‌المللی کشورمان برای تلاوت در زمان استراحت متسابقان و هیئت داوران دعوت شده است. تلاوت ابتدایی و شروع مسابقات را سیدمحمد حسینی‌پور، قاری بین‌المللی کشورمان انجام خواهد داد. 

همچنین سعید پرویزی، قاری بین‌المللی کشورمان تلاوت اذانگاهی این روز را انجام خواهد داد و تلاوت پایانی مسابقات را قاسم مقدمی، یکی دیگر از قاریان بین‌المللی کشورمان انجام می‌دهد.

در این روز گروه شمیسا استان اصفهان به اجرای برنامه می‌پردازد و در ادامه شاهد شعرخوانی مجید تال، از شاعران آئینی کشورمان خواهیم بود.

چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران از 26 بهمن‌ماه با برپایی مراسم افتتاحیه آغاز شده و روز دوم اسفندماه با برگزاری مراسم اختتامیه و معرفی نفرات برتر به کار خود پایان می‌دهد. 

یادآور می‌شود، مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران در بخش آقایان و پسران در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و حفظ کل طی ۲۷ بهمن تا ۱ اسفندماه، بعد از ظهرها از ساعت ۱۵ تا ۲۱ و در بخش بانوان و دختران در رشته‌های قرائت ترتیل و حفظ کل قرآن طی ۲۸ تا ۳۰ بهمن صبح‌ها ساعت ۹ تا ۱۲ برگزار می‌شود.

مراسم اختتامیه و اعلام نفرات برتر دوم اسفندماه با حضور رئیس‌جمهور از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در همین محل برگزار شده و روز پنجشنبه، سوم اسفندماه، متسابقان به همراه اعضای هیئت داوران این دوره به محضر رهبر معظم انقلاب می‌رسند.

مخاطبان ایکنا تا پایان این رقابت‌ها می‌توانند از طریق پرونده ویژه چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران این رویداد را پیگیر باشند.

انتهای پیام
captcha