شرکت در انتخابات جهاد در راه خداست
کد خبر: 4200226
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹
حجت‌الاسلام‌ عابدینی:

شرکت در انتخابات جهاد در راه خداست

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه جهاد گامی در راستای خنثی‌سازی نقشه دشمنان است، گفت: وقتی حضور و دعوت برای شرکت در انتخابات دشمنان اسلام را ناراحت و توطئه‌هایشان را خنثی می‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا عابدینی، سخنران حرم مطهر بانوی کرامتبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدرضا عابدینی، استاد حوزه علمیه در سخنرانی محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت که 26 بهمن‌ماه برگزار شد، با اشاره به اهمیت اطاعت‌پذیری از ولایت اظهار کرد: باید با بازشناسی نفس، مطیع بودن خودمان نسبت به امامان را بسنجیم که اگر جای اصحاب ائمه(ع) بودیم، آیا از اوامر امام اطاعت می‌کردیم یا خیر.

وی با تأکید بر اینکه همواره باید آماده اطاعت از امر ولی باشیم، ادامه داد: براساس روایات اسلامی در زمان ظهور بقیة‌الله الاعظم(عج)، برخی شبانه و تعدادی صبح‌ هنگام و بقیه به مقدار آمادگی که در خود ایجاد کردند، به امام‌ زمان(عج) ملحق خواهند شد.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت افزود: اگر کسی محبت اهل‌ بیت(ع) در وجودش دوام داشته باشد، زندگی‌اش را در همراهی با امام(عج) تعریف کرده و مراقب اعمال خویش است تا ارتباطش با ائمه اطهار(ع) تقویت شده و رنگ خدایی کارهایش حفظ شود.

وی با بیان اینکه حواس پنج‌گانه انسان همراه با قوه خیال، وهم و عقل هشت درب بهشت را تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: عاشقان واقعی ائمه اطهار(ع) همه حواس پنج‌گانه و تمام وهم، خیال و عقلشان را مختص به ارتباط با اهل‌ بیت(ع) قرار می‌دهند.

عابدینی با اشاره به اینکه عاشقان اهل‌ بیت(ع) از هر بابی که بخواهند می‌توانند وارد بهشت شوند، تصریح کرد: حقیقت بهشت، حقیقت ارتباط با امام معصوم(ع) و مرتبه ارتباط با ولی «رضوان من الله‌اکبر» است.

رفتار شاکرانه با نعمت‌های الهی داشته باشیم

وی ضمن اشاره به تعابیری از روایات اسلامی در رابطه‌ با نعمت‌های فرّار الهی بیان کرد: اگر کسی رفتار شاکرانه و زیبایی با نعمت‌های الهی نداشته باشد، نعمت از او به دیگری منتقل خواهد شد و دیگر برنخواهد گشت، چراکه نعمت‌ها خوش‌نشین هستند و اگر مراقبت تام و محل طاهر نباشد، جاگیر نخواهند شد.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی و زندگی زیر سایه ولی خدا را از نعمت‌های بزرگ خداست، تصریح کرد: بودن انسان زیر سایه ولی خدا از نعمت‌های عظیم الهی است، چراکه اگر انسان تحت حاکمیت رجل الهی قرار گیرد، همه افعالش حکم پیدا می‌کند و اگر مراقبت در انجام حکم داشته باشد، در قرب الی‌الله سرعت وصال پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: وقتی که انسان تحت حاکمیت رجل الهی قرار می‌گیرد، همه اعمال و نفس‌کشیدن آدمی می‌تواند عبادت شود. امام صادق(ع) در روایتی ضمن تأکید بر جایگاه شب قدر می‌فرماید: «یک شب زندگی تحت حاکمیت رجل الهی از یک‌ عمر زندگی تحت حاکمیت سلطان جور افضل است و بیش از آن رشد برای انسان ایجاد می‌کند.»

عابدینی کوشش در راه تثبیت حاکمیت نظام اسلامی را از بارزترین مظاهر قدردانی نعمت الهی حاکمیت اسلام دانست و گفت: اگر یک درهم در راه تثبیت ولایت ولی الهی خرج شود، با هزاران درهم در راه خیرات دیگر برابری می‌کند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت انقلاب اسلامی را پرده‌ای از نمایش ظهور بقیة‌الله الاعظم(عج) دانست و تصریح کرد: هر کسی که در این پرده بتواند موفق عمل کند، در حقیقت ظهور هم می‌تواند موفق باشد.

تثبیت ولایت با دعوت از مردم برای شرکت در انتخابات

وی با تأکید بر اینکه روش‌های تثبیت ولایت را نباید در خرج پول و مال خلاصه کرد، اظهار کرد: حضور در صحنه‌های انقلاب به‌ویژه دعوت از آحاد مردم برای شرکت در انتخابات و خلق حماسه شکوه از برجسته‌ترین روش‌های تثبیت ولایت است.

عابدینی جهاد را حرکتی در راستای خنثی‌سازی نقشه دشمنان دانست و تصریح کرد: وقتی حضور و شرکت در انتخابات دشمنان اسلام را ناراحت و توطئه‌هایشان را خنثی می‌کند، قطعاً جهاد در راه خداست؛ باید با قصد قربت و ثبات قدم در مسیر خلق شکوه در انتخابات که تثبیت ولایت الهی است، قدم برداریم.

وی با بیان اینکه امام سجاد(ع) هیچ‌گاه دست از مبارزه بر نداشتند، بیان کرد: تأسیس مکتب دعا در موضوعات مبتلا به مردم از مهم‌ترین راهبرد‌های امام سجاد(ع) برای مقابله با دسیسه اموی دوری جامعه از اسلام و ارتباط با خدا بود.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه ترسیم رسالة‌الحقوق که دربردارنده اسرار ناشناخته میراث الهی است، از راهبرد‌های امام سجاد(ع) بود، یادآور شد: امام سجاد(ع) در دورانی که حاکمیت جور به دنبال خاموش‌کردن تمام حقایق اسلام بود، به زیبایی و لطافتی خاص حقوقی را برای تک‌تک ابعاد ارتباطی انسانی برشمردند که رعایت آن، تحقق حاکمیت الهی را به دنبال داشت.

انتهای پیام
captcha