از نگرانی سازمان ملل از اظهارات وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تا محقق نشدن اهداف اسرائیل در غزه
کد خبر: 4197731
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۴:۵۲
با تحولات فلسطین

از نگرانی سازمان ملل از اظهارات وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تا محقق نشدن اهداف اسرائیل در غزه

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کرد که اظهارات وزیر جنگ اشغالگران قدس در مورد احتمال مداخله نظامی در شهر رفح در نوار غزه به شدت نگران‌‌کننده است.

به گزارش ایکنا به نقل از النشره، حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌هایی اعلام کرد که عملیات‌های جدیدی را علیه مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی به انجام رسانده است.

حزب‌الله لبنان بیان کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۵:۱۰ عصر امروز شنبه ۳ فوریه ۲۰۲۴ موضع السماقه واقع در مزارع اشغالی شبعا را با تسلیحات موشکی هدف گرفتند و به صورت مستقیم آن را مورد اصابت قرار دادند.

در بیانیه دیگر حزب‌الله لبنان آمده است: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۵:۱۵ عصر امروز شنبه ۳ فوریه ۲۰۲۴ موضع الرمتا واقع در مزارع اشغالی شبعا را با تسلیحات موشکی هدف گرفتند و به صورت مستقیم آن را مورد اصابت قرار دادند.

همچنین حزب‌الله اعلام کرد که ساعت ۱۰:۵۰ صبح امروز به وقت محلی پایگاه صهیونیستی «خربه ماعر» واقع در شمال اراضی اشغالی را با تسلیحات مناسب هدف قرار داده است.

از سوی دیگر خبرنگار المیادین گزارش داد که توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی اطراف شهرک‌های «الخیام»، «راشیا الفخار»، «کفر حمام»، «الناقوره»، «علما الشعب» و «الضهیره» را گلوله‌باران کرده است.

حملات جدید حزب الله لبنان به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی

10 شهید و زخمی در حمله جدید رژیم صهیونیستی به شهر غزه

جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه ساکنان نوار غزه همچنان ادامه دارد و بخش‌های مختلف این باریکه از سوی ارتش این رژیم مورد هجوم قرار می‌گیرد.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که در نتیجه بمباران خانه‌ای مسکونی در نزدیک چهارراه «معتوق» در شهرک «الرمال» واقع در شهر غزه ۲ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند و ۸ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

همچنین ارتش رژیم صهیونیستی با حمله به یک آپارتمان مسکونی در برج «حسن سلامه» واقع در شهرک «الجنینه» در شرق رفح یک کودک فلسطینی را به شهادت رساند و چندین نفر دیگر را نیز زخمی کرد.

بنا بر گزارش‌ها از صبح امروز تاکنون ۹ شهید و ۳۱ زخمی حمله‌های رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی در شهر غزه منتقل شده‌اند.

همچنین منطقه‌های غربی شهر غزه و همچنین شهرک «الفخاری» در جنوب شرق «خان‌یونس» از سوی ارتش رژیم صهیونیستی بمباران شدند.

علاوه بر این صدای انفجارهای شدیدی در منطقه «بیت حانون» در شمال نوار غزه به گوش رسیده است.

کمی پیش‌تر وزارت بهداشت غزه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ جنایت را در نوار غزه مرتکب شده است که در نتیجه این جنایت‌ها ۱۰۷ فلسطینی به شهادت رسیده و ۱۶۵ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند. بر اساس این بیانیه شمار شهیدان نوار غزه از زمان آغاز حمله‌های رژیم صهیونیستی به این باریکه تاکنون از ۲۷۲۳۸ نفر فراتر رفته و شمار زخمی‌های این حمله‌ها نیز به بیش از ۶۶۴۵۲ نفر رسیده است.

حملات جدید حزب الله لبنان به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی

نگرانی سازمان ملل از اظهارات وزیر جنگ رژیم صهیونیستی

ولکر تُرک، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد امروز شنبه در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که اظهارات یوآو گالانت، وزیر جنگ اشغالگران قدس در مورد احتمال مداخله نظامی در شهر رفح در نوار غزه به شدت نگران‌ کننده است.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در ادامه اضافه کرد که این وضعیت خطر تلفات جانی گسترده غیرنظامیان و آواره شدن بیش از ۱.۵ میلیون فلسطینی بی دفاع را که در نتیجه حملات ارتش رژیم اسراییل مجبور به کوچ به سمت رفح شدند، به مکان های نامعلومی در پی دارد.

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد نیز اعلام کرد که آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل، احتمال گسترش حملات صهیونیست‌ها به شهر رفح در نوار غزه را بسیار نگران‌ کننده دانست.

این در حالیست که یوآو گالانت، وزیر جنگ اشغالگران قدس در جریان بازدید از نظامیان این رژیم در منطقه خان یونس در نوار غزه گفت که آنها حملات خود را در خان یونس به شهر رفح در مرز اراضی اشغالی با مصر منتقل خواهند کرد.

نیروهای رژیم صهیونیستی شهر رفح را با حملات هوایی مکرر هدف قرار می دهند. بیم آن می‌‌رود که اگر این رژیم به شهر رفح حمله زمینی انجام دهد، غیرنظامیان در نوار غزه جایی برای پناه نخواهند داشت.

حملات جدید حزب الله لبنان به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی

تظاهرات صهیونیست‌ها علیه کابینه نتانیاهو

شهرک‌نشینان باز هم در اعتراض به سیاست‌های بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه وی دست به تظاهرات زده‌اند.

منابع خبری گزارش دادند که شهرک‌نشینان با برگزاری تظاهرات مقابل محل اقامت نتانیاهو خواستار برکناری وی و اجرای انتخابات زودهنگام شده‌اند.

مرکز تل‌آویو نیز شاهد تظاهرات اعتراضی شهرک‌نشینان است. شهرک‌نشینان معترض خواهان تسریع در روند امضای توافق با مقاومت فلسطین جهت آزادی اسیران صهیونیست نزد مقاومت در غزه هستند.

همچنین خبرنگار الجزیره گزارش داد که صدها شهرک‌نشین در حیفا نیز تظاهرات اعتراضی برگزار کرده‌اند. معترضان در این تظاهرات خواهان سرنگونی کابینه نتانیاهو و بازگرداندن اسیران صهیونیست نزد مقاومت شده‌اند.

گفتنی است با تداوم شکست‌های رژیم صهیونیستی پس از ۱۲۰ روز جنگ وحشیانه علیه مردم غزه، شهرک‌نشینان صهیونیست در روزهای گذشته بارها به تظاهرات علیه نتانیاهو و کابینه رژیم صهیونیستی دست زده‌اند و خواستار برکناری وی و کابینه‌اش شده‌اند. بسیاری از شهرک‌نشینان انگیزه نتانیاهو برای ادامه جنگ را شخصی می‌دانند و عقیده دارند او در تلاش است با ادامه جنگ و دستاوردسازی، خود را از محاکمه نجات دهد و وانمود کند که در جنگ غزه شکست نخورده است.

 حملات جدید حزب الله لبنان به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی

حماس: اهداف رژیم صهیونیستی در غزه محقق نشده است

اسامه حمدان از رهبران جنبش حماس شنبه شب تأکید کرد که هیچ یک از اهداف رژیم صهیونیستی در تجاوز نظامی به غزه محقق نشده است.

وی گفت: یکصد و بیست روز است که جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه ملت فلسطین تحت حمایت آمریکا متوقف نشده است.

حمدان افزود: دشمن صهیونیستی به جنایات خود از طریق به گرسنگی کشاندن و تلاش برای نسل‌کشی مردم غزه ادامه می‌دهد.

این عضو ارشد حماس با بیان اینکه طرح پیشنهادی در نشست پاریس را دریافت کردیم، گفت: از همان ابتدا اعلام کردیم که از هر طرحی برای توقف جنگ علیه ملت فلسطین استقبال می‌کنیم.

حمدان اضافه کرد: پاسخ ما به این طرح متمرکز بر توقف جنگ علیه مردم غزه و عقب‌نشینی دشمن صهیونیستی از این باریکه است.

وی همچنین گفت: ما بر ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه و رسیدن به یک توافق عادلانه برای مبادله اسرا تأکید داریم همچنین اولویت امروز ما پایان دادن به درد و رنج‌ ساکنان نوار غزه از طریق توقف جنگ است.

عضو ارشد حماس در ادامه با قدردانی از تلاش‌های مصر و قطر برای رسیدن به توافق برای توقف جنگ، افزود: از مواضع تمامی طرف‌هایی که بر وحدت ملت فلسطین و حمایت از مقاومت تأکید کردند، قدردانی می‌کنیم.

حمدان افزود: بنیامین نتانیاهو و مقامات نظامی اسرائیلی همچنان به دروغگویی به اسرائیلی‌ها ادامه می‌دهند و شکست از هر طرف آنها را احاطه کرده است. ما به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی می‌گوییم که وحشی‌گری و اقدامات نازیستی در مقابل آنچه او و ارتش جنایتکارش مرتکب شده‌اند، هیچ است.

وی اضافه کرد: همه کشورها را به مداخله فوری و اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی جهت ورود کمک‌های پزشکی و بشردوستانه به غزه فرامی‌خوانیم همچنین همه ملت‌های عربی را به تشکیل هیاتی رسمی و مردمی برای شکستن محاصره غزه دعوت می‌کنیم.

عضو حماس همچنین، گفت: تعلیق کمک مالی برخی کشورها به آژانس آنروا اقدامی غیرمسئولانه و مشارکت در نسل‌کشی علیه ملت فلسطین است.

وی در ادامه افزود: روز به روز حجم دروغ‌پردازی‌های دولت جو بایدن با استناد به منابع اسرائیلی بیشتر فاش می‌شود.

حمدان با بیان اینکه ما تجاوزها و حملات آمریکا علیه برادرانمان در یمن، عراق و سوریه را به شدت محکوم می‌کنیم، گفت: حملات آمریکا در یمن، عراق و سوریه در چارچوب حمایت از رژیم اشغالگر صهیونیستی انجام می‌گیرد همچنین تجاوزهای آمریکا موجب تعمیق بی‌ثباتی در منطقه شده و احتمال گسترش دامنه نزاع در منطقه را افزایش می‌دهد.

عضو ارشد حماس اضافه کرد: همه نیروهای امت را به مشارکت در نبرد سرنوشت‌ساز کنونی در حمایت از مسجد الاقصی و مقدسات فلسطین فرامی‌خوانیم.

حمدان با تأکید بر اینکه رژیم اسرائیل در تلاش برای برهم زدن موضع حماس و فرار از توقف جنگ در غزه است، گفت: تا این لحظه توافقی ارائه نشده و آنچه شاهد هستیم، چارچوب یک توافق است که در حال بررسی آن هستیم.

وی افزود: سقف خواسته‌های ما مشخص است و اراده‌ای قوی برای تحمیل آن داریم و دشمن در یکصد و بیست روز گذشته نتوانسته هیچ یک از اهداف خود را محقق کند. واشنگتن از رژیم صهیونیستی خواسته توضیحاتی در مورد اقدامات ارتش این رژیم در کرانه باختری که ممکن است نقض قوانین آمریکا به شمار رود، ارائه دهد.

انتهای پیام
captcha