رئیس جهاددانشگاهی قم با امام جمعه پردیسان دیدار کرد
کد خبر: 4197009
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۶

رئیس جهاددانشگاهی قم با امام جمعه پردیسان دیدار کرد

حامد حیاتی، رئیس جهاددانشگاهی قم با حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حامدی، امام جمعه پردیسان دیدار کرد.

دیدار رئیس جهاددانشگاهی قم با امام جمعه پردیسانبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی قم، حامد حیاتی، رئیس جهاددانشگاهی قم به همراه معاونان فرهنگی، آموزشی و مدیر سازمان تجاری‌سازی این نهاد، با حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حامدی، امام جمعه پردیسان سه شنبه 10 بهمن‌ماه، در  مجتمع یاوران مهدی(عج) دیدار کرد.

حامد حیاتی، رئیس جهاد دانشگاهی قم، در این دیدار، با اشاره به جمعیت ساکن در پردیسان و مشاهده احساس نیاز در آن بیان کرد: این شهر در حوزه‌های مختلف مغفول مانده، از طرفی با توجه به رسالت جهاد دانشگاهی این نهاد ظرفیت و پتانسیل لازم را داراست که با کمک دستگاه‌های دیگر با استفاده از این ظرفیت‌ها خدماتی را ارائه دهد.

در ادامه نیز، علی حسینی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی قم، با اشاره به فعالیت دو خبرگزاری ایسنا و ایکنا در جهاددانشگاهی استان قم بیان کرد: این مجموعه جهت انتشار اخبار در حوزه‌های مختلف به‌ویژه فعالیت‌های انجام شده در مسجد مقدس جمکران آمادگی لازم دارد.

وی با اشاره به تجربه جهاد دانشگاهی در حوزه دفاتر تسهیلگری در دو منطقه از استان قم اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در حوزه‌های مختلف اجتماعی می‌تواند فعالیت کند و به بررسی مطالبات مردم بپردازد.

وی افزود: وجود مرکز افکار سنجی ایسپا جهت دریافت پیشنهادات و مطالبات عموم ساکنین شهر پردیسان آماده همکاری است.

در این دیدار، محمد رستمی، معاون آموزشی جهاددانشگاهی قم، با اشاره به اینکه برگزاری دوره‌ها به‌صورت خصوصی از نظر اقتصادی هزینه بالاتری را بر خانواده‌ها تحمیل می‌کند، بیان کرد: در صورتی که فضا جهت ارائه دوره‌ها و آموزش‌ها مهیا باشد می‌توان آموزش‌ها را با هزینه‌هایی به مراتب پایین‌تر به متقاضیان ارائه کرد.

وی ادامه داد: از طرفی با توجه به فاصله پردیسان با مرکز شهر قم توسعه فعالیت‌ها در سطح کل استان نیز از مسئولیت‌های جهاد دانشگاهی است که تمام تلاش خود را در این زمینه انجام می‌دهد، جهاددانشگاهی می‌تواند به‌عنوان بازویی در توسعه آموزش‌های شهروندی در پردیسان باشد.

در ادامه، یاسر شریفی، مدیر مرکز اشتغال و نوآوری جهاددانشگاهی قم، با اشاره به معرفی مرکز اشتغال جهاد دانشگاهی و فعالیت‌های انجام شده، بیان کرد: جهاد دانشگاهی در حوزه مشاغل خانگی و تجاری‌سازی اشتغال فعال بوده و بالغ بر هزار و 700 نفر را از مرحله ایجاد شغل، ورود به بازار مشاوره و راهنمایی کرد.

شریفی تصریح کرد: پردیسان با توجه به سبک معماری و  جمعیت ساکن در آن بستری مناسب جهت توسعه مشاغل خانگی  است.

در ادامه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حامدی، امام جمعه پردیسان، با اشاره به معرفی آماری از پردیسان، ظرفیت‌ها و خلأهای موجود در آن، گفت: جمعیت 300 هزار نفری پردیسان، ترکیب جمعیتی منحصر به فرد است که بیشتر آن را جوانان تشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد: در صورت ارائه برنامه‌ها از سوی جهاد دانشگاهی همکاری لازم از سمت دفتر انجام می‌شود. مساجد و فضاهای آموزشی موجود در آن و همچنین دانشگاه‌های سطح پردیسان به‌عنوان فضایی مناسب و قابل ارائه توسط این دفتر جهت برگزاری دوره‌های آموزشی است.

انتهای پیام
captcha