معرفی تمدن و انقلاب ايران در مجله كودكان الجزائر
کد خبر: 4196440
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶

معرفی تمدن و انقلاب ايران در مجله كودكان الجزائر

ويژه‌نامه معرفی ايران با عنوان «ايران، سرزمين تمدن و انقلاب» در شش صفحه در شماره جديد مجله كودك و نوجوان «غميضه» منتشر شد.   

معرفي ايران در مجله كودكان الجزائر

به گزارش ایکنا به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در الجزایر، ويژه‌نامه معرفی ايران با عنوان «ايران، سرزمين تمدن و انقلاب» در شش صفحه در شماره جديد مجله كودك و نوجوان «غميضه» منتشر شد.   

مجله غميضه به معنی «قايم باشك» مجله معتبر و حرفه‌ای كودكان و نوجوانان الجزائر است كه پرونده معرفی ايران را به عنوان برداشتن گامی در راستای معرفی ايران به مخاطبان خود منتشر كرده است. 
كارشناسان و متخصصان ميراث فرهنگی در حوزه ديپلماسی اذعان دارند كه كودكان و نوجوانان مهمترين گروه هدف در روايتگری هستند و ضمن تاكيد بر اين گروه سنی تصريح می‌کنند كه روايتگری در ميراث فرهنگی، سدی در برابر روايت‌های غربی بوده و اين دقيقاً چيزی است كه خوشبختانه در ويژه‌نامه اين مجله رخ داده و جالب اينجاست كه طرح جلد اين شماره مجله نيز به اين پرونده اختصاص يافته است. 
مطالبی كه در اين ويژه‌نامه برای مخاطب كودك و نوجوان از ايران اسلامی عرضه می‌شود بعد از مقدمه‌ای در مشخصات كلی ايران عبارتند از: اشاره به قدمت تمدن ايران با معرفی معبد چغازنبيل و تخت جمشيد، معرفی ساز‌های آبی شوشتر، ميدان نقش جهان اصفهان و بادگيرهای يزد، ميدان آزادی و پيروزی انقلاب، موفقيت‌های علمی ايران بعد از انقلاب اسلامی و چهار چهره شاخص علم و فرهنگ ايران. 
در اين ويژه‌نامه مسابقه‌ای كودكانه نيز طراحی شده كه به برندگان جوايزی تقديم خواهد شد. 
اين اقدام را با توجه به شرايط حساس كشورهای عربی نسبت به ايران اسلامی بايد موفقيتی بسيار بزرگ به شمار آورد كه می‌تواند زمينه‌ساز اقدامات و برنامه‌های ديگر مشابه باشد و در ساير كشورها نيز اجرا شود.

معرفي ايران در مجله كودكان الجزائر

انتهای پیام
captcha