ایمنی سطح کارگاه‌ها و مجامع کارگری سمنان ارتقا یابد
کد خبر: 4196027
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۵

ایمنی سطح کارگاه‌ها و مجامع کارگری سمنان ارتقا یابد

امام جمعه سمنان خواستار دقت نظر بیشتر مسئولان کارگاه‌ها و کارخانه‌های صنعتی و معدنی در استان نسبت به مسائل ایمنی شد و گفت: تک تک کارگران در تولید و اقتصاد مقاومتی ارزشمند هستند.

حجت الاسلام مطیعی نماینده ولی فقیه در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از ستاد نماز جمعه استان، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان، امروز، 6 بهمن در خطبه‌های نماز جمعه در مصلای مسجد امام (ره) این شهر به حوادث کارگری هفته‌های اخیر که به جان باختن هشت کارگر در استان انجامید اشاره کرد و افزود: مقصران حوادث کارگری در استان مجازات شوند. جان باختن چهار کارگر در دو حادثه کارگری و سه کارگر دیگر در واژگونی اتوبوس کارگران یک کارخانه کفش سازی در سمنان، نیاز به ارتقای ایمنی فضای کار و حمل و نقل کارگران را بار دیگر گوشزد کرد.

امام جمعه سمنان با تأکید بر اینکه قبل از اینکه دستگاه قضایی به این دست حوادث ورود کند، باید ارتقای ایمنی در سطح کارگاه‌ها و مجامع کارگری در دستور کار قرار گیرد اظهار کرد: مسئولان امر پیشگیری از وقوع چنین حوادثی را در دستور کار قرار دهند.

به گفته وی؛ سمنان استانی معدنی و صنعتی است و تعداد کثیری کارگر در این استان مشغول به کار هستند که در این راستا جان باختن شش کارگر در طزره، چهار کارگر در دو حادثه صنعتی و واژگونی اتوبوس کارگران با سه جان باخته نشان می‌دهد که در زمینه ایمنی محیط کار باید اقدامات جدی در استان صورت گیرد.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه از دست دادن جان هر کارگر به معنای آسیب به زندگی تعدادی از خانواده‌هاست یادآور شد: بسیاری از این کارگران سرپرست خانوار هستند و جان باختن شأن کل یک خانواده را تحت تأثیر قرار می‌دهد که باید این امر با حساسیت بیشتری دنبال شود.

نماینده ولی فقیه در استان خواستار دقت نظر بیشتر مسئولان کارگاه‌ها و کارخانه‌های صنعتی و معدنی در استان نسبت به مسائل ایمنی شد و افزود: تک تک کارگران در تولید و اقتصاد مقاومتی ارزشمند هستند.

حجت‌الاسلام مطیعی به برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در استان سمنان تأکید کرد و افزود: اعتکاف معیار معنویت جامعه را مشخص و معنویت را در سطح جامعه پراکنده می‌سازد.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ مسجد استان میزبان معتکفان است، گفت: اختصاص مساجد مخصوص معتکفان دانش‌آموز و نوجوانان یکی از ابتکارات خوبی است که در سراسر استان شاهد آن هستیم.

انتهای پیام
captcha